warm waterbrander

bart2290
Topic Starter

warm waterbrander

#1 , 14 aug 2006 23:26

ik heb sinds 2maand een huis gehuurd maar van het beging blijkt dat mijn warm waterbrander defect is ( de ontsteking) nu moeten wij als we warm water willen de brander met een lucifer aan steken niet veilig zegt mijn brand verzekering maar mijn huisbaas wilt niet niet maken wat kan en mag ik doen?
alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer

#2 , 15 aug 2006 00:49

De huurder dient in te staan voor KLEINE ONDERHOUDSherstellingen (art. 1754 B.W.). Dit kan een defect slot betreffen, maar ook verstopte leidingen, een lekkende kraan, ?
Tevens dient hij JAARLIJKS ALLE verwarmingstoestellen en ?ketels te laten nakijken, ?

De verhuurder staat daarentegen in voor GROTERE ONDERHOUDSHERSherstellingen, vooral aan de buitenkant van de woning, zoals bijvoorbeeld herstellingen aan het dak, ramen, muren, ?

In principe staat de verhuurder ook in voor slijtage. Doch wordt dikwijls vastgesteld dat de huurder middels de huurovereenkomst MEER herstellingen krijgt toegewezen, ?n in dat geval dient u ook daarvoor in te staan.
http://www.juridischforum.be/forum/viewtopic.php?t=1301

Indien er geen vermelding is gemaakt geweest in een plaatsbeschrijving voor het betrekken van de woning van dit probleem, zal je er zelf voor moeten opdraaien

bart2290
Topic Starter

#3 , 15 aug 2006 11:18

dat is juist allemaal het probleem de huisbaas wist hier van voor wij in dit huis introkken want hij had een lijst samen met ons gemaakt van wat hij nog moest vervangen of laten maken, wij hebben zelfs naar de vorige huurder geweest en wij hebben nu een verklaring gekregen op papier dat de brander al kapot was toen de vorige er nog in zat ?
maar om geen ruzie te krijgen zijn we gisteren naar iemand geweest die branders maakt en die zegt tegen ons dat hij al in dit huis geweest is en dat hij de brander niet kan maken maar er moet een nieuwe gezet worden is dan die rekening ook voor ons ookal was deze kapot voor ons?

Reclame

sperwer

#4 , 15 aug 2006 16:07

het vervangen van die toestellen is voor de verhuurder.
Dit is immers een grote onkost en er is dus een staat van de woning opgemaakt.

Je kan de rekening daarvoor idd doorgeven aan de eigenaar.

bart2290
Topic Starter

#5 , 15 aug 2006 16:14

allemaal goed en wel maar als de huisbaas niet wilt doen wat kan ik dan doen niets ? of wel

sperwer

#6 , 15 aug 2006 16:51

http://www.huurdersbond.be/

Als je zelf niet weet hoe je moet beginnen tegen je huisbaas of angst hebt voor problemen en ruzie met je huisbaas kan je ook hulp vragen bij de huurdersbond

bart2290
Topic Starter

#7 , 15 aug 2006 20:53

alvast bedankt

Terug naar “Huren”