appartement verhuren

Peter72
Topic Starter

appartement verhuren

#1 , 02 nov 2009 15:17

Hallo ik heb in 1999 een appartement gekocht en zou dit graag willen verhuren,maar ik moet nog een lening van 15 jaar afbetalen.ik heb inderteit bij bacob geleend nu lees ik ik in de krediet overeenkomst als je het zou verhuren dan moet je bacob schiftelijk op de hoogte brengen,verhuren voor meer dan 3 jaar of verhuren onder de normale huur prijs dat zou niet mogen.normaal mag ik mijn eigendom toch verhuren of moet ik de bank verwittigen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 02 nov 2009 15:56

Zolang het pand niet is afbetaald is het niet volledig van U.

Bovendien is het zo dat de interestvoeten voor leningen voor het aan kopen van een pand voor eigen bewoning lager liggen dan als het gaat om de aankoop van een winstpand.

Het kan altijd eens interessant zijn om te gaan luisteren bij de bank en te kijken of een herfinanciering van uw lening niet interessant kan zijn? In 99 stond de rentevoet niet zo laag als nu en misschien dat u op deze wijze dat beding uit lening krijgt.
Laatst gewijzigd door Vandebos op 02 nov 2009 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 02 nov 2009 16:08

Vorig jaar heeft mijn dochten haar hypothecaire lening volledig geherfinancierd. Was een lening ook ongeveer 9 - 10 jaar geleden afgesloten. Het was echt de moeite waard.

Vooraleer iets te vermelden over het verhuren zou ik aan de fin.instelling eerst naar hun nieuwe voorwaarden informeren.

Reclame

Terug naar “Huren”