Beste,
Mijn huurder heeft laten weten de huurovereenkomst te willen beëindigen. Volgens het 3-6-9 contract wat werd afgesloten via een makelaar loopt haar opzegtermijn vanaf 1 april tot 30 juni. Omdat dit het tweede jaar is dat ze opzegt is ze volgens het contract nog 2 maanden huurgeld (verbrekingsvergoeding) aan mij verschuldigd die ze nu weigert te betalen. Er is een huurwaarborg van 3 maanden bij Korfine. Samen met de makelaar hebben we nu een datum ingepland voor de definitieve afhandeling van het huurcontract met overname meterstanden en eventuele vrijgave van de waarborg. Mijn huurder heeft nu een e-mail gestuurd naar mij waarin ze 'eist' dat ik de verbrekingsvergoeding (eventueel gedeeltelijk) laat vallen. Ze zegt tegen de makelaar dat ze niet op de afspraak komt vooraleer ik haar iets schriftelijk bevestig.
Wat kan ik of mijn makelaar hieraan doen? Wat als ze de sleutels niet meer inlevert of weigert te tekenen voor de uittredende plaatsbeschrijving? Zij gaat verhuizen naar Nederland...
Volgens mijn makelaar kunnen we de waarborg niet inhouden voor de verbrekingsvergoeding (+ eventuele huurschade) zonder haar handtekening. Wat zijn mijn rechten?
Elke hulp is welkom!
Bedankt!!!