huurcontract en wettelijk samenwonen

kolonel
Topic Starter

huurcontract en wettelijk samenwonen

#1 , 24 sep 2009 07:44

Ik huur sinds 1 december 2007 een huis, het huurcontract staat enkel op mijn naam.
Nu komt mijn vriendin wettelijk bij mij wonen.
Kan het huur contract zo blijven en heb ik dan alleen de verantwoordelijkheid of moet het huurcontract aangepast worden op beide onze namen zodat we beide verantwoordelijk zijn ?

Bedankt

kolonel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 24 sep 2009 08:00

Uw huurovereenkomst mag zo blijven wil u het toch veranderen dan zullen alle 3 de partijen zich akkoord moeten verklaren.

kolonel
Topic Starter

#3 , 24 sep 2009 08:14

Bedankt Lex,

Maar de vraag gaat over de verantwoordelijk of inspraak bij een eventueel geschil voor de rechtbank.
Indien het contract op mijn naam alleen blijft heeft mijn vriendin dan ook inspraak of kan deze zich dan niet moeien in een geschil ?

Of kan de huisbaas dan ook mijn vriendig juridisch aanpakken indien zij niet op het contract vermeld staat ?

dank bij voorbaat

kolonel

Reclame

wolf2

#4 , 24 sep 2009 08:15

Als U wettelijk gaat samenwonen ("Nu komt mijn vriendin wettelijk bij mij wonen.) wordt zij van rechtswege medehuurder. Geen aanpassing nodig dus zolang U wettelijk samenwoont.

Terug naar “Huren”