Na mijn opzeg van drie maanden heb ik gisteren de huurwoning "leeggemaakt" en de sleutels teruggeven. Omdat er geen plaats meer was in de vrachtwagen is er echter een bank (die ik niet meer nodig heb) achtergebleven. Nu contacteerde de verhuurder me om deze bank alsnog te verwijderen. Echter heb ik geen vervoer en is dit ook nogal moeilijk. Ben ik alsnog verplicht om de ene bank te verwijderen, of kan ik dit gewoon negeren aangezien het huurcontract is beëindigd, hij de sleutels heeft ontvangen en de woning samen met mij heeft gecontroleerd?
Ja, anders loop je de kans dat het een hele dure bank wordt. De kans is klein dat de verhuurder voor zoiets een procedure start maar als hij het doet, hang je.
En zal uw waarborg geblokkeerd worden of slechts gedeeltelijk worden terugbetaald. Dan zal het de verhuurder zijn die de prijs voor de verhuis van uw bank bepaald, en dat kan veeeel duurder uitvallen dan dat je het zelf doet.
Misschien zegt hij wel dat hij de sleutels niet ontvangen heeft. Dan loopt de huur nog verder... En kan je de zetel verwijderen betalen, de sleutels, de huur,.... Als jij het niet eerlijk speelt, kan je huisbaas dat ook.