huurcontract

pauwelse
Topic Starter

huurcontract

#1 , 19 jun 2006 21:24

beste,
ik heb een vraag over mijn huurcontract ik heb in dit app een contract van drie jaar getekend nu heb ik een app gekregen van de sociale woningmaatschappij ik neem dit natuurlijk aan omdat ik een alleenstaande moeder ben en mij dat veel goedkoper wonen is.
Uiteraard doe ik hier nu contractbreuk ik zit in het eerste jaar van het contract kan je mij mijn rechten en plichten weten te zeggen want volgens mijn contract moet ik nu zes maanden schadevergoeding betalen mijn huisbazin zegt als ik een andere huurder vind dat ik niets moet betalen maar wat als ik niemand vind ik kan geen zes maanden huur ophoesten ik weet me hier geen raad mee wat te doen. Over de waarborg heb ik ook zo mijn vragen zij zegt me dat hij een maand na het aflopen van de opzeg vrijgegeven word ik dacht dat dit onmiddelijk moest gedaan worden. Ik hoop dat u mij hiermee kan helpen zodat ik weet wat ik mag en niet mag doen.
Alvast bedankt
mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 19 jun 2006 22:26

Art.3.?6.In afwijking van ?1(=negen jaar) kan de huurovereenkomst schriftelijk worden gesloten voor een duur die korter is dan of gelijk aan drie jaar.Die huurovereenkomst is niet onderworpen aan de bepalingen van de ??2 tot 5...(Huurwet).

Niet onderworpen aan de bepalingen van de ??2 tot 5 houdt in : is niet vervroegd opzegbaar.

Er kan moeilijk worden ingegaan op de eis van de verhuurder tot handhaving van de huurovereenkomst tegen de huurder die het huurpand voortijdig verlaat,omdat hij eindelijk een sociale woning heeft gevonden,als de huurder te goeder trouw heeft gehandeld.Het relatief belang van de eigenaar om de huurovereenkomst te handhaven kan onder de gegeven omstandigheden wijzen op een wanverhouding tussen de voordelen voor de verhuurder en de nadelen voor de huurder en derhalve op rechtsmisbruik.De rechter kan in dit geval derhalve de ontbinding van de overeenkomst uitspreken en een schadevergoeding aan de schuldeiser toekennen.Bij het vorderen van schadevergoeding wegens eenzijdige opzegging door de huurder moeten de aanspraken van de verhuurder getoetst worden aan de eisen van redelijkheid en billijkheid.(Vred.Lokeren 18 februari 1994,T.Not. 1996,28 ).

Stel uw verhuurder een schadevergoeding voor van DRIE maand huur!

Fresh

#3 , 21 jun 2006 13:43

Niet vertrekken van hypotheses en gewoon handelen is de boodschap!! Hang een papier aan Uw raam 'te huur' +telnr. en zorg ervoor dat u een nieuwe huurder vindt, daarmee is de zaak opgelost en hoeft u niets te betalen. Zo moeilijk kan dit niet zijn.

Reclame

pauwelse
Topic Starter

#4 , 21 jun 2006 17:20

het app staat al enkele weken te huur en er heeft nog steeds helemaal niemand contact op genomen om te komen kijken het staat ook op verschillende internet sites en ik bevraag me liever op voorhand dat ik weet waar ik me eventueel aan kan verwachten

Terug naar “Huren”