Hoi,
Ik ga binnenkort verhuizen. In mijn contract staat dat er een rente gerekend kan worden bij een te late betaling.
Ik heb dus een paar keer te laat betaald, kan mijn huisbaas dat van mijn huurwaarborg afhalen?
Groetjes
Een strafbedingen, in casus m.b.t. laattijdige betaling, is nochtans niet verboden.Ik denk niet dat een verhuurder u kan verplichten een rente te betalen bij laattijdige huur.
Een verhuurder kan u aangetekend in gebreke stellen. Maar een financiële boete is uit den boze.
Een strafbedingen, in casus m.b.t. laattijdige betaling, is nochtans niet verboden.Ik denk niet dat een verhuurder u kan verplichten een rente te betalen bij laattijdige huur.
Een verhuurder kan u aangetekend in gebreke stellen. Maar een financiële boete is uit den boze.
Verhuurder kan dus wel degelijk de bedongen vergoeding opeisen of vorderen.
Ben ik niet volledig mee eens...
Er is geen aangetekende in gebreke stelling en de clausule in het contract is beperkt tot " betalen van een rente" Hoeveel ? Dus er is niks voorzien in het contract
Eerst aangetekend in gebreke stelling, dan toepassing contract.
Als alles volgens de regels verloopt ben ik het volledig eens met uw stelling.