Beste,
In oktober ga ik voor de eerste keer verhuizen naar een nieuw appartement. Maandag moeten we het huurovereenkomst gaan tekenen maar ik zit nog met een juridisch vraagje.
In het huurovereenkomst (huurcontract van lange duur) staat geschreven dat we het huurpand goed hebben bezichtigd en bevestigen dat deze in een perfecte staat is zonder enige gebreken, met uitzondering wat er geschreven staat in de plaatsbeschrijving.
Nu mijn probleem is dat wij maandag (begin augustus) het huurcontract moeten gaan tekenen, maar de plaatsbeschrijving wordt pas eind september / begin oktober opgemaakt omdat er momenteel nog een huurder aanwezig is in het huurpand. We hebben het huurpand wel bekeken maar niet heel grondig op gebied van infrastructuur en ingebouwde kasten, omdat er nog een huurder aanwezig was met zijn spullen. We konden dus niet zien wat de staat was van de ingebouwde kasten (er staan heel wat ingebouwde kasten) en achter het meubilair van de huidige huurder.
De uiteindelijke staat van het appartement zullen we dus pas eind september / begin oktober kunnen zien omdat dan pas het appartement leeg gehaald zal worden. Is er eventueel een mogelijkheid dat er een clausule in het contract wordt bijgevoegd dat we akkoord zijn met het contract, maar we het contract nog kunnen "afzeggen" moesten we niet akkoord zijn met de gebreken op de plaatsbeschrijving? Dus dat het contract pas definitief is langs onze kant vanaf we de plaatsbeschrijving tekenen in oktober?
Wordt dit wel meer gedaan? Of wat kan nog een oplossing zijn? Iemand eventueel ervaring mee?
Alvast bedankt!