huurder heeft 4 huurcontracten,hoe kan eigenaar opzeggen?

croissant
Topic Starter

huurder heeft 4 huurcontracten,hoe kan eigenaar opzeggen?

#1 , 24 apr 2009 22:27

Ik heb een appartement gekocht dat verhuurd is maar waar de vorige eigenaar
verschillende huurcontracten van heeft. Ik zou de huurder graag opzeggen
omdat de huur sinds 2001 nooit geindexeerd is geweest en zelfs verlaagd is. Geen één van de huurcontracten is geregistreerd.
Situatieschets:

*01 sept 2001 : huurcontract (1 jaar )voor gemeubeld appartement voor 525 euro
inclusief electriciteit,water,gas,tv,internet

*01 sept 2003 : huurcontract (1 jaar) voor gemeubeld appartement aan 500
euro alles inclusief

*01 sept 2004 :huurcontract (3 jaar) voor ONgemeubeld appartement
aan 460 euro alles inclusief

*01 sept 2008: huurcontract (1 jaar) voor ongemeubeld appartement 460 alles inclusief

Ik had hem een opzegbrief gestuurd op basis van het laatste contract maar kreeg nu een brief van zijn advocaat dat hij sinds 2004??? huurt dus dat dat contract nu doorloopt tot 2013.
Maar de vorige eigenaar zegt me dat hij al huurt sinds sept.2001 .

De huurder zegt dat hij geen huurcontract meer heeft en ik heb enkel een huurcontract van 2004 want de andere vindt de eigenaar niet meer.
Hoe kan ik deze huurder opzeggen zonder schadevergoeding te moeten betalen? Als hij er sinds 2001 inzit en ik kan dit aantonen via een uitreksel van de bevolkingsdienst kan ik hem dan opzeggen in sept 2010 met een vooropzeg van 3 maanden?
Wie kan me er uithelpen?

Ik heb de huurwet al bestudeerd maar kan aan die tabellen niet aanuit.
Aan J.Demoor,als u mocht antwoorden,kan je het dan een beetje verstaanbaar maken want soms zijn die wetteksten Chinees voor me.

groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Cisco

#2 , 27 apr 2009 12:36

'k zie ni in waarom ge hem ni gewoon nu zijne opzeg zou kunnen geven van 6 maanden

Vandebos

#3 , 27 apr 2009 13:12

Hou het eenvoudig en op lange termijn zo goedkoop mogelijk.

Aangezien er betwisting is van de geldige huurcontracten stapt u zelf met advokaat naar het vredegerecht en vraagt via een verkorte procedure om een vonnis van de vrederechter. U hoeft hier echt geen topadvokaat voor in de arm te nemen.

Reclame

Terug naar “Huren”