Op 1/7/2017 verhuurde ik mijn woning met een contract '9-jarige huurovereenkomst voor een woning bestemd tot hoofdverblijfplaats v d huurder'.
De huurster schreef bij de bijzondere voorwaarden dat zij het huis zal laten bewonen door haar moeder. zij zou ook het contract laten registreren , wat ze niet deed. Ik liet het dan registreren op 15/09/2017.
De betalingen liepen vanaf het begin zéér moeizaam. Op 't moment is haar achterstand (waren 2m huur) bijna weggewerkt.
Nu blijkt dat de huurster de maatschappelijke zetel van haar firma op het adres van de moeder heeft gezet, dus in mijn huis.
Vorige week is daar deurwaarder en politie alles komen opschrijven. En de dochter heeft de mama verwittigd dat er nog deurwaarders zullen komen. De mama die mijn huis bewoont is een lief oud dametje die waarschijnlijk zeer weinig afweet van wat de dochter bekokstooft.
Mijn aangetekende brief over de huurachterstand kreeg ik ongeopend terug want de dochter woont niet meer op het adres dat ze opgaf in het huurcontract. Ik kan dus mijn eigenlijke huurster niet bereiken, want de mama vertelt niet waar ze woont.
Ik vrees dat ik om verdere problemen te voorkomen best probeer om het contract te laten ontbinden maar dit is de eerste keer dat mij zoiets overkomt.
Hoe pak ik zo een situatie aan ?
Alvast bedankt voor uw reacties.