Burenlawaai

katantwerp

#31 , 19 mar 2009 14:13

@ rikkie ik begrijp hoe een vreselijke situatie dit is !!!!!!!!!!! is het jou appartement of gehuurd ? Als het gehuurd is waarom verhuis je dan niet ? Daarna zal je je veel beter voelen en kan je dochter terug opleven !
Met zo'n situatie word je gewoon depressief ; geloof mij een andere woning zal jullie terug gelukkig maken.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#32 , 20 mar 2009 16:20

...het blijkt dat u huurt ... het voorschot dat de verhuurder inhoudt kan niet dienen om niet betaalde huur te betalen. Trouwens bij mijn weten moet dat op een geblokkeerde rekening staan.

de huisbaas is wel partij in het geding omdat hij aan u een appartement verhuurd en er (mede) moet voor zorgen dat u het rustige genot hebt.

Ik kunt hem eveneens voor de vrederechter dagen en zeggen dat u xù van de huur niet meer wil betalen zolang hij ook niets doet.
Blijkbaar hebben ook de mensen van het gelijkvloers last - deze kunnen toch mee in het geding komen - dan zijn het al 2 huurders waar hij rekening mee moet houden.

Vraag bij de politie een afschrift van al de meldingen - dan hebt u meer dan alleen maar een meldingsnummer.
Politie is verplicht dit (eenmaal) af te leveren.

ook langs mijn advocaat geweest ... en wat zegt die ... en wat doet die ??

diablo668

#33 , 21 mar 2009 21:15

Veel sterkte met dit 'gevecht', maar ik zou niet te veel hopen op een goede afloop en iets anders gaan zoeken. We kunnen hier ondertussen ook al 2 jaar weekelijks (en vaak dagelijks/nachtelijks) genieten van eentje die op het OCMW staat. De bovenburen zijn hier ondertussen al 8jaar mee aan de gang, hij staat bekend bij de lokalie politie maar buiten een praatje af en toe doen ze er niets aan... Wij zijn ondertussen maar op zoek gegaan naar een eigen huis.

Reclame

rikkie

#34 , 31 mar 2009 14:56

Hoi iedereen,

Heb vandaag goed nieuws mogen vernemen, verhuurder heeft bevestigt dat de bovenburen (herriemakers) tegen 1 mei 2009 het pand moeten verlaten hebben.

Dit door de beslissing van de vrederechter .

Aan allen die op deze topic hebben gereageerd,wil ik mijn dank betuigen.

MVG rikkie

RustyDust

#35 , 31 mar 2009 23:56

Proficiat, misschien dan toch één vrederechter die zijn gezond verstand niet verloren heeft... Helaas is mijn vertrouwen in het gerecht hiermee niet echt toegenomen.

Anderzijds ben ik blij dat je probleem opgelost is en hoop ik dat je nu zonder zorgen van je woonst kan genieten.

Dieselbiene

#36 , 21 apr 2009 05:40

maar 1 goede raad verhuizen ,appartementen zijn er bij de vleet de ene al mooier dan de andere en goed uitkijken waar je naar toe gaat ,bijv als je zelf op het hoogste woont kunt je van bovenburen geen last heben enz.Ik weet het brengt kosten met zich mee en werk maar tegen een goede nachtrust kan niks tegen op en is (ik was insomnia patient) goud waard.

JohnD

#37 , 21 apr 2009 05:53

Ik vind dat men soms moet vechten in het leven en toegegeven door te verhuizen is het probleem voor jezelf wel opgelost maar niet voor een ander want die krijgt dan terug alle last, en zo kunnen die herriemakers gewoon ongestoord hun gang blijven gaan.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#38 , 21 apr 2009 19:23

Ik kan maar blijven herhalen wat de mogelijkheden zijn.
daarstraks heet van de naald - benedenbuur laat vaststellen PV overlast dat hond bovenbuur overdreven lawaai maakt - huisbaas in kennis en aangetekend schrijven naar bovenbuur - blijft lawaai maken en zaak naar vrederechter met vermeldingen van benedenbuur - vaststellingen PV van politie en brief eigenaar.
Zaak voorgekomen - bovenbuur mag binnen de maand tgn 1 mei appartement verlaten -

Dieselbiene

#39 , 25 apr 2009 13:36

U hebt natuurlijk overschot van gelijk en moet men niet zo snel opgeven,maar ik verkies in sommige situaties toch de korte pijn en indien ik geen eigenaar ben ben ik zo vrij als een vogeltje en kan vertrekken als ik wil.Ik heb een paar jaar als insomnia patient achter de rug en nooit wil ik nog naar die toestand liever pak ik mijn biezen en verzaak op mijn jaarlijkse vakantie .Maar last but not least aan al die slapeloze zielen die door buren of wat voor lawaai niet kunnen slapen! al aan oordopjes gedacht ,ik pas deze methode reeds een paar jaar met succes toe bij het uitoefenen van mijn job (chauffeur internationaal transport)en ook thuis wil ik niet meer zonder ,geen mug ,snurkende partner blaffende hond of wat dan ook hindert mij nog en deze zijn vrij goedkoop in elke bouwmarkt verkrijgbaar!Het proberen zeker waard ,maar voor mijn kind lijk hoger vermeld zou ik toch overwegen en vertrekken!Succes!

Terug naar “Huren”