Ik ben blij met jullie duidelijke mening.
Het toeval wil dat ik dit 1, 1/2 jaar geleden al eens heb meegemaakt.
Toen huurde ik ook een huis dat verkocht werd en wou de makelaar eveneens foto's maken. Ik weigerde en de makelaar reageerde verbaasd, zoiets had hij nog nooit meegemaakt (zou dit geen leugentje zijn?)en niet wist of ik dit recht wel had. Ik hield mijn been stijf en zei dat ik desnoods gebruik zou maken van snelrecht om dit te verhinderen. Uiteindelijk heeft de makelaar zich neergelegd bij mijn beslissing. Maar dat heb ik heel waarschijnlijk te danken aan 't feit dat er 5 identieke woningen werden verkocht en ze dan maar foto's van het interieur van de andere woningen hebben gebruikt.
Ik dacht er vandaag toevallig ook aan om, indien ik ertoe gedwongen word dit toe te laten, alles af te dekken met plastiek zeil of witte lakens. Heel gezellig zal het eruit zien.
Ik ben trouwens ook van plan om de makelaar mijn foto's door te mailen van de buitenkant van deze woning. Mijn auto staat namelijk voor het huis geparkeerd en indien de makelaar de voorkant zou fotograferen met mijn auto en nummerplaat in beeld vind ik dat ook een schending van mijn recht op privacy.
Word ongetwijfeld vervolgd. I keep you posted.