#22 , 03 feb 2017 19:20
allen, merci voor de raadgevingen, even update....zaak geëscaleerd. 'zij' is vertrokken, politie telefonisch verwittigd op 26/12 dat ze er niet meer verbleef, echter zonder domicilie te wijzigen. Op 10/1 heeft bewoner een ernstige val gemaakt en tot 2/2 in t ziekenhuis gelegen. In die weken hebben wij, de familie, alle bezittingen van 'hem' weggehaald (overeenkomst van wat van wie was op papier door beiden ondertekend). Nadat wij het appartement hebben leeggemaakt, is 'zij' er opnieuw ingetrokken. Per 1/2 heeft 'hij' aangetekend schrijven via advocaat gedaan naar verhuurder en naar ex-partner (met ontvangstbewijs) dat hij eenzijdig de huurovereenkomst opzegt wegens relatiebreuk. So far so good. Appartement te huur gezet om nieuwe huurder te zoeken en te vermijden om 3 maanden huurboete te moeten betalen. Verhuurder akkoord. Veel kandidaten voor het appartement......................;maar...........als ik er nu naar binnen ga is het inbraak....'zij' weigert om er te vertrekken en eist dat 'hij' helft huur betaalt. ondertussen is er geen enkele communicatie meer mogelijk met 'zij'. Dus? zitten we gewoon vast aan huurovereenkomst? verplicht maandelijks helft huur te betalen? gewoon omdat 'zij' weigert eruit te gaan? Randopmerking: 'zij' wil er blijven wonen, maar verhuurder wilt t appartement niet aan haar alleen verhuren (nu is ze dus veilig omdat er nog steeds 2 namen op contract staan)...op dit moment weet ik het allemaal niet meer hoor...en de discussies hierboven maken me nog meer onzeker....