beide partners huurder....1 partner vertrekt

douze
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Re: beide partners huurder....1 partner vertrekt

#16 , 01 jan 2017 01:09

Franciscus.....neen toch niet.....geen idee of ik t kon doen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart Vissers

#17 , 01 jan 2017 01:55

Franciscus.....neen toch niet.....geen idee of ik t kon doen
Franciscus heeft het mooi en volledig stapsgewijs beschreven in #5.
Volg dat stappenplan !
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

douze
Topic Starter

#18 , 04 jan 2017 10:31

gebeurd!

Reclame

douze
Topic Starter

#19 , 06 jan 2017 20:29

update: voorstel huisbaas en afgetoetst bij jurist ocmw. ik trek eruit, krijg borg teruggestort van ocmw. Blijven beiden huurder, maar ik laat me uitschrijven en mevrouw kan erin trekken.

begrijp ik niets van...bespaart me de zoektocht naar nieuwe huurder en perfect legaal volgens jurist ocmw. Maar waarom kan mevrouw dan niet de huurster worden? Waarom? wat stinkt hier?

Franciscus

#20 , 06 jan 2017 21:48

Wat heet OCMW te maken met de huurwaarborg of wat het een verhuur via OCMW?
En wat bedoeld u met de laatste opmerking?

douze
Topic Starter

#21 , 07 jan 2017 09:27

Ex is in budgetbeheer, op eigen verzoek, dus OCMW regelt en betaalt alles. OCMW zou dus ook huur betalen en mij de borg terug betalen. Ik vraag me af waarom het contract moet blijven doorlopen op naam van beiden? ik moet dus nu doen wat ex eerst gedaan heeft: spullen verhuizen en mij uitschrijven op dit adres. Op die manier bespaart het mij wel nog enkele maanden huren en de zoektocht naar een andere huurder. Maar wat ik mij afvraag is waarom de huisbaas dan het contract niet gewoon op naam van mijn ex laat doorlopen? voor de registratiekosten van het contract? of omdat hij op die manier bij mij alsnog terecht kan als de huur niet wordt betaald? Voorlopig zal de huur wel betaald worden want het OCMW zorgt hiervoor. Maar ik ben er zeker van dat mijn ex binnen een paar maanden budgetbeheer zal stopzetten en niets meer betalen (heeft ook huur openstaan van haar vorige woning waar zij alleen woonde)

douze
Topic Starter

#22 , 03 feb 2017 19:20

allen, merci voor de raadgevingen, even update....zaak geëscaleerd. 'zij' is vertrokken, politie telefonisch verwittigd op 26/12 dat ze er niet meer verbleef, echter zonder domicilie te wijzigen. Op 10/1 heeft bewoner een ernstige val gemaakt en tot 2/2 in t ziekenhuis gelegen. In die weken hebben wij, de familie, alle bezittingen van 'hem' weggehaald (overeenkomst van wat van wie was op papier door beiden ondertekend). Nadat wij het appartement hebben leeggemaakt, is 'zij' er opnieuw ingetrokken. Per 1/2 heeft 'hij' aangetekend schrijven via advocaat gedaan naar verhuurder en naar ex-partner (met ontvangstbewijs) dat hij eenzijdig de huurovereenkomst opzegt wegens relatiebreuk. So far so good. Appartement te huur gezet om nieuwe huurder te zoeken en te vermijden om 3 maanden huurboete te moeten betalen. Verhuurder akkoord. Veel kandidaten voor het appartement......................;maar...........als ik er nu naar binnen ga is het inbraak....'zij' weigert om er te vertrekken en eist dat 'hij' helft huur betaalt. ondertussen is er geen enkele communicatie meer mogelijk met 'zij'. Dus? zitten we gewoon vast aan huurovereenkomst? verplicht maandelijks helft huur te betalen? gewoon omdat 'zij' weigert eruit te gaan? Randopmerking: 'zij' wil er blijven wonen, maar verhuurder wilt t appartement niet aan haar alleen verhuren (nu is ze dus veilig omdat er nog steeds 2 namen op contract staan)...op dit moment weet ik het allemaal niet meer hoor...en de discussies hierboven maken me nog meer onzeker....

Terug naar “Huren”