Ziekte verhuurder

RudyD
Topic Starter

Ziekte verhuurder

#1 , 05 mei 2006 09:31

Ik huur sedert 5 jaar een woning, de verhuurster is ondertussen ziek geworden en verblijft in een rusthuis. Hebben in dit geval de erfgenamen, zonder me hiervan op de hoogte te brengen automatisch recht op het verder zetten van dit bestaande kontrakt.

Rudy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 05 mei 2006 09:45

Het overlijden van de (ver)huurder veranderd nix aan de huurovereenkomst.

RudyD
Topic Starter

#3 , 05 mei 2006 09:49

In dit geval is de verhuurster niet overleden maar is dement geworden, mogen de kinderen in dit geval bv index aanpassing doorvoeren. Ik plan deze woning te verlaten binnen enkele maanden, wat met de waarborg die tussen mij en verhuurster is getekend?

Reclame

Anke
Contacteer: Website

#4 , 05 mei 2006 11:47

Zoals LEX reeds stelde doet dit GEEN afbreuk aan de huurovereenkomst.

sperwer

#5 , 05 mei 2006 13:41

kinderen mogen optreden als plaatsvervangers. Je borg word dus gewoon terug betaald alsof de eigenaar dit zelf zou afhandelen.

Lex

#6 , 05 mei 2006 15:23

In dit geval is de verhuurster niet overleden maar is dement geworden, mogen de kinderen in dit geval bv index aanpassing doorvoeren. Ik plan deze woning te verlaten binnen enkele maanden, wat met de waarborg die tussen mij en verhuurster is getekend?
Als het 'overlijden' van de (ver)huurder geen enkele invloed heeft op de huurovereenkomst, dan zal het 'ziek zijn' dit evenmin zijn.

Terug naar “Huren”