ik heb een huurovereenkomst van korte duur en wil dat opzeggen. In m'n huurovereenkomst staat er volgende zin:
'De overeenkomst wordt afgesloten, voor één jaar. Aanvang nemend 01/05/2014 bij gebrek aan een aangetekend opzeg, één maand voor het vervallen van de overeenkomst wordt de overeenkomst verlengd met 1 jaar.'
Doordat er in het contract sprake is van 1 maand opzeg heb ik op 5 december mijn opzegbrief aangetekend verstuurd om dit te beëindigen op 1 februari 2017.
Vorige week kreeg ik een email van de verhuurder dat, en ik citeer,
Het huurcontract stelt het echter niet mogelijk de huur op te zeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Het huurcontract kan pas opgezegd worden 1 maand voor het verstrijken van het huurjaar.
Ook staat er nog indien ik toch vroeger wens op te zeggen, ik rekening moet houden met een opzegtermijn van 3 maanden.
M'n vraag is nu, als men in het huurcontract spreekt over 1 maand en er nergens iets staat van 3 maanden opzeg, of dit correct is? Ik vindt het namelijk verwarrend dat er over twee verschillende opzegtermijnen wordt gesproken terwijl ik maar één terugvind in het contract.