Nalatigheid verhuurder

zambrotta84
Topic Starter

Nalatigheid verhuurder

#1 , 06 dec 2016 19:55

Ik woon al 12 jaar op hetzelfde appartement en af en toe moet er natuurlijk eens iets hersteld worden. Vroeger had ik hier geen klachten over, maar enkele jaren geleden is het gebouw van eigenaar veranderd en sindsdien duurt het altijd onredelijk lang eer een probleem verholpen wordt.

Begin mei merkte ik op dat 1 van mijn vensters een gebrek vertoonde. Ik kon het enkel nog openen op kiepstand. Als ik het volledig wou openen merkte ik dat de het venster in de bovenste scharnier ook los kwam. Ik heb hier toen direct een mail voor gestuurd naar mijn verhuurder. Nu, bijna acht maanden later, is het probleem nog steeds niet verholpen. Ik heb in totaal al meer dan 20 e-mail gestuurd. Meer dan de helft van de tijd tijd antwoord hij niet en als hij wel antwoord zegt hij dat hij iemand gaat laten langskomen om er naar te kijken, maar komt er uiteindelijk niemand langs.

Ik denk dat ondertussen de redelijke termijn al lang is verstreken, maar ik weet niet goed wat ik kan doen, behalve hem te blijven aansporen om het probleem aan te pakken. Iemand enige tips wat ik het best kan doen/

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 dec 2016 20:33

Probeer de vijzen van dat scharnier eens vast te zetten. Na het jarenlange gebruik komen deze soms los te zitten en even aanschroeven ka je als huurder ook. Is trouwens een huurdersplicht.

zambrotta84
Topic Starter

#3 , 06 dec 2016 20:41

Dat is het probleem niet. Er is iets afgebroken dat vervangen moet worden.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 dec 2016 00:06

In plaats van een mail eens een AS sturen waarin u duidelijke periodes afspreekt voor datum x enz enz .

Hier staat wat meer uitleg.
viewtopic.php?f=38&t=76843

Terug naar “Huren”