Wangedrag van de huurder.

sloeberken

Re: Wangedrag van de huurder.

#31 , 26 aug 2016 09:33

Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pollerita
Topic Starter

#32 , 26 aug 2016 10:19

Ik weet het, had deze ook al gevonden, maar vrees dat ieder geval anders is, dit voorbeeld VERZOEKSCHRIFT INZAKE HUUR
(conform art. 1344 e.v. G.W.) komt kortbij wat ik voor ogen had. Maar als het niet goed geformuleerd is ,dan sta je daar bij de vrederechter en kan je terug opnieuw beginnen.

Verdomme, als verhuurder (in mijn geval moest ik ze erbij nemen) trek je toch aan het kortste eind en de huurder doet maar wat hij wil, eerst drie maanden niet betaald, en dan zelf verbouwingswerken.......

sloeberken

#33 , 26 aug 2016 10:27

Denk toch met u kennis dat je het beter overlaat aan een advocaat.

Reclame

KJ86

#34 , 26 aug 2016 13:06

PB kan je op eender welk moment maken, ts kan er toch niets aan doen dat de vorige eigenaar nalatig was.
Als de huurder weigert om te tekenen, kan dat mee op het verzoekschrift gezet worden.
Ik denk niet dat contractbreuk voor dit soort zaken gerechtvaardigd is, je kan het proberen maar de huurder wordt waarschijnlijk hoogstens veroordeeld voor de herstellingen.
Pur verwijderen van de ramen, een paar honderd euro.
Laminaat terugplaatsen, twijfelachtig, huurder zal waarschijnlijk argumenteren dat die laminaat verwijderd is voor de leidingen in te slijpen. Aangezien je geen factuur hebt dat deze werken voor de verkoop gebeurd zijn, zal de huurder, het voordeel van de twijfel krijgen. Als je de laminaat toch zou krijgen, mag je rekenen op 30 euro per m2, aankoop + plaatsing. Rond de 1000 euro dus voor de living.

Ik zou gebruik maken van het feit dat de huurder ontevreden is van uw appartement voor een minnelijke huurbeëindiging te onderhandelen.

pollerita
Topic Starter

#35 , 26 aug 2016 23:44

Ben daarstraks bij de notaris geweest en dit is wat hij gezegd heeft,
Kon alleen een PB laten doen, de eerste drie maanden na de aankoop (nu zegt hij dat, maar is te laat).
Wat ik nog niet vermeld had is het volgende,

1: heb geen enkele sleutel van het appartement (volgens de notaris mag ik de sloten laten vervangen)
2: geen idee hoe de huurwaarborg geregeld is,,,,,,er is wel 1000 euro gestort op een rekening.....
3: ik krijg inderdaad 500 euro/maand maar betaal wel 133 euro aan de syndicus !hier zit het waterverbruik van de huur ook bij rest zijn vaste kosten,,,,,lift enz......Stond ook niks van in het huurcontract, maar zou die eventueel kunnen terug vorderen
Maar ik kan wel de huur opslaan tussen de negende maand en de zesde maand voor het verstrijken van de eerste driejarige periode.
Dan kan ik toch (volgens mij) een deel van de kosten inbrengen.

bosprocureur

#36 , 27 aug 2016 08:11

Goed nieuws voor u dat die plaatsbeschrijving de eerste drie maanden na aankoop kan gedaan worden. Alleen ben ik daar niet zo zeker van.

1. dat van die sloten vervangen, daar zal wel een akkoord van de huurder voor nodig zijn; dan kan je evengoed een kopie van de sleutel aan de huurder vragen. maar die moet daar niet mee akkoord zijn. In se hebt u daar ook geen recht op, zolang hij daar huurt/zijn domicilie heeft.
2. als u weet dat er 1000 € op een rekening staat, dan weet u ook op welke rekening. Hier moet de verkoper of de notaris of de huurder zelf klaarheid kunnen brengen. Indien niet, en als er toch een huurwaarborg voorzien is in het huurcontract, kan u dat nog in orde laten brengen. Lees dit als : voor de vrederechter brengen.
3. staat er iets in het huurcontract over die vaste kosten en zo? Zoniet is dit imho een verloren zaak. En inderdaad, tussen de negende en zesde maand voor het verstrijken van elke driejarige periode kan u een huuraanpassing vragen. Vragen, niet eenzijdig opleggen, en de kans is m.i. klein dat de huurder hierop ingaat.
Met al het bovenstaande kan ik niets meer aanraden dan dat u stante pede naar een advocaat gaat, en die hele huurzaak asap laat opdoeken. Neem uw verlies met deze huurder - maar recupereer van hem wat economisch verantwoord is- en begin met een schone lei. Succes!

sloeberken

#37 , 27 aug 2016 08:37

Maar ik kan wel de huur opslaan tussen de negende maand en de zesde maand voor het verstrijken van de eerste driejarige periode.
Dan kan ik toch (volgens mij) een deel van de kosten inbrengen.
Dat zal je aan de vrederechter moeten voorleggen, maar weinig kans dat hij daarin toestemt.
Enkel indexatie kan je toepassen.

pollerita
Topic Starter

#38 , 27 aug 2016 08:48

Inderdaad met een schone lei beginnen.
Maar tussen de antwoorden door die ik hier gelezen heb en wat ik ook nog her en der gevraagd heb, is dit allemaal niet genoeg om het huurcontract stop te zetten.
Ben ondertussen ook al bij twee advocaten geweest om advies en ze bevestigen mij dat de kans klein is, ook omdat het ondertussen een koppel is geworden met twee kinderen , zijn wel twee meisjes. (appartement met twee slaapkamers mag als de kinderen van hetzelfde geslacht zijn, is een onderzoek geweest door de technische dienst van de gemeente).

Ik kan het ook terug te koop zetten, maar daar gaan de huurders niet aan mee werken en niemand binnen laten.

Heb ook al een paar offerte's laten maken door verschillende firma's met eindresultaat,,,,,,,,,dat er niemand bereid is om daar iets gaan te doen omwille van de grote chaos in het appartement. Moet daar echt niet te doen zijn!

sloeberken

#39 , 27 aug 2016 09:02

Heb jij dan het appartement niet gaan bezichtigen bij aankoop.
geworden met twee kinderen , zijn wel twee meisjes. (appartement met twee slaapkamers mag als de kinderen van hetzelfde geslacht zijn, is een onderzoek geweest door de technische dienst van de gemeente).
Dat is geen rede om klacht in te dienen, ook al was het één jongen en meisje.

bosprocureur

#40 , 27 aug 2016 09:55

Een koppel dus.

Vanf nu richt u elke correspondentie aan elk van de twee afzonderlijk en tegelijk. Bij voorkeur aangetekend; keert die zending terug, bewaar ze ongeopend. Hier wordt ook dikwijls aangeraden om elke zending ook per gewone post te laten verlopen, en de twee versies naar mekaar te laten verwijzen.

NB Opzeg moet aankomen voor 1 februari 2017, maar kan evengoed nu reeds verzonden worden. U vermeldt best twee of drie bezoekmomenten per week + vraag om tegenvoorstel :evil: .

pollerita
Topic Starter

#41 , 27 aug 2016 10:39

Dat is geen rede om klacht in te dienen, ook al was het één jongen en meisje.
Inderdaad niet, heb ik ook niet gezegd. Als het wel een jongen en meisje was geweest, dan was het door de gemeente niet goedgekeurd. Vandaar het onderzoek van de technische dienst.

pollerita
Topic Starter

#42 , 27 aug 2016 10:47

Vanaf nu richt u elke correspondentie aan elk van de twee afzonderlijk en tegelijk. Bij voorkeur aangetekend; keert die zending terug, bewaar ze ongeopend. Hier wordt ook dikwijls aangeraden om elke zending ook per gewone post te laten verlopen, en de twee versies naar mekaar te laten verwijzen.
Hier had ik inderdaad ook al over nagedacht, maar aangezien het huurcontract maar op 1 naam ondertekend is en ze achteraf een koppel geworden zijn, dacht ik dat het niet kon. En inderdaad aangetekend en per gewone zending is perfect, kunnen ze moeilijk zeggen dat ze niks gekregen hebben.
Want neem nu dat ik dat er achteraf problemen krijg ivm huurachterstand,,,,,enz....kan ik dat alleen maar bij ondertekende van het huurcontract terecht.

bosprocureur

#43 , 27 aug 2016 11:38

Neen, om geldig te zijn zal je (zeker als het een gehuwd paar betreft) ze allebei moeten bij de zaak betrekken.

Enne, als je de identiteit nagaat, kijk ook eens of ze niet nog gehuwd zijn met een andere partij. dan mag/moet die m.i. ook op de hoogte zijn van alles wat met opzeg en zo gepaard gaat.

Als dit niet (helemaal) klopt, graag reactie.

pollerita
Topic Starter

#44 , 27 aug 2016 13:17

Neen, getrouwd zijn ze niet. Uittreksel gemeentehuis, getuigschrift van woonst.
Misschien doet dit niks ter zake, Bij burgerlijke staat wel, onbepaald en natuurlijk ingeschreven in het vreemdelingenregister, ten titel van woon- en verblijfplaats. Beroep,,,,,zaakvoerder ?( Misschien failliet gegaan)
Werkt nu wel hier in Belgie.
Zijn alle twee Nederlanders (Suriname)

De vriendin heeft twee kinderen en noemen allebei ook hetzelfde met de achternaam.

Wat er nu nog is bijgekomen,,,,,,heb juist de huurder gebeld,,,,,,,en de huurwaarborg is cash gegeven aan de vorige eigenares en hebben ze niet terug gezien volgens hun verhaal aan de telefoon dan toch.
Dit had de notaris toch moeten in orde maken voor de verkoop! Juist zoals de eerste maand die ik ook nooit heb gekregen! Ze waren die bij de vorige eigenares in brievenbus gaan steken! Terwijl het toen al mijn eigendom was!

pollerita
Topic Starter

#45 , 27 aug 2016 13:18

Nogmaals aan iedereen bedankt dat jullie mij proberen te helpen en zoveel posten!!

Terug naar “Huren”