@JohnD :
ik heb er eerlijk alle vertrouwen in dat mijn verhuurder van de praktijken van het immokantoor niet op de hoogte was, temeer daar IK één maand commissieloon+BTW aan het immokantoor heb betaald en de verhuurder eveneens.
Om zijn goede trouw te bewijzen, kan ik stellen dat onze verhuurder boven ons nog een appartement verhuurt. Hij heeft me in alle vertrouwen verteld (wat eigenlijk mijn zaken niet zijn) dat de huurders niet over de nodige middelen beschikten destijds om de waarborg te betalen en dat dit door een derde partij is gebeurd. Nu gaan deze huurders, voor het einde van het tweede jaar van hun 9-jarig huurcontract het appartement verlaten. Ook hier maakt de verhuurder geen problemen van, het appartement staat opnieuw al te huur.
MAAR zo vertelde hij me, het immokantoor had hem gezegd dat hij flink wat schadevergoeding kon eisen temeer omdat ze geen drie maanden vooropzeg geven voor hun vertrek ! (opgezegd in de loop van augustus, verlaten het appartement ten laatste eind deze maand). Dus moest hij willen, met het geregistreerd huurcontract zou hij wel degelijk en terecht aanspraak kunnen maken op die bedragen, maar blijkbaar zijn er nog goede verhuurders, maar dan komen de immokantoren alles verbrodden !