Hallo iedereen. Ik heb een vraag. Mijn vriend en ik huren een appartement, maar we gaan uit elkaar om redenen waar ik hier niet wil op ingaan. De huisbaas zegt dat we 3 maanden moeten opzeggen en dat we hem een extra schadevergoeding moeten betalen omdat we daar minder dan 3 jaar wonen. Is dat correct?
Wij zouden liever wat eerder willen weggaan omdat het niet gaat om daar nog zo lang samen te blijven wonen, en omdat het voor 1 persoon alleen te duur uitvalt.
Volgens de verhuurder moeten wij ook de kosten betalen voor het opnieuw verhuren via de immo-makelaar, kan dit? In het contract staat letterlijk dat bij verbreking van het contract ten gevolge de fout van de huurder, de huurder een verbrekingsvergoeding moet betalen van 3 maanden huur, plus de kosten van de plaatsbeschrijving, plus de kosten van de vastgoedmakelaar die het pand opnieuw te huur zet; is dit zo in dit geval?
Ik veronderstel toch dat wij geen schadevergoeding moeten betalen wanneer er een andere huurder in komt.
Wij hadden al voorgesteld om de sleutels in de loop van volgende week reeds aan de verhuurder te overhandigen, maar de huisbaas wil niet meewerken, hij wil dat pas doen wanneer het contract ten einde is.
Wat moet ik doen? Moeten wij dan de sleutels volgende week aangetekend naar hem opsturen? Dan kan hij toch al het appartement laten bezichtigen en zo hopen wij toch wat minder kosten te hebben.
Madelief.