Mijn vriendin kreeg opzeg huurcontract met als redenen dat iemand van de familie het pand wenst te betrekken
Bij nazicht huurcontract merk ik op dat ze al meerdere jaren feitelijk in het verkeerde appartement woont.
In het officieel en geregistreerd huurcontract staat dat ze op de 5de verdieping links woont in nummer 11, terwijl ze in feite op de 5de verdieping rechts woont, nummer 10. In het gebouw staan geen nummers per appartement. In de gemeente staat ze wel ingeschreven op het nummer 10 of bus 10.
Ik ga er van uit dat links of rechte wonen in een gebouw steeds bekeken wordt vanaf de straatzijde. en in dat geval woont ze effectief rechts en niet links. En er zijn maar 2 wooneenheden per verdieping.
M.a.w, ik moet hieruit concluderen dat ze al 5 jaar in het verkeerde appartement woont. Ten tijde dat ze in het appartement introk stonden beiden te huur.
Als de verhuurder dus haar opzeg heeft voor appartement 11 ( links ), mag ik dat dan beschouwen als zijnde ongeldig gezien ze in nr 10 ( rechts ) woont ?
Als de verhuurder zijn fout inziet, en uiteindelijk haar opzeg zou geven voor wooneenheid rechts ( nr. 10 ) , dan kan ze argument gebruiken dat ze huurder is van nummer 11 ( links ).
Nummer 11 ( links ) is ook verhuurt, maar vriendin heeft ouder contract dan de huidige huurders. Men zou kunnen zeggen dat nr. 11 twee maal werd verhuurd.
Wat is hier juridisch mogelijk ?