riool problemen

rob smet
Topic Starter

riool problemen

#1 , 03 dec 2015 09:47

Beste

Om een lang verhaal kort te maken wij zijn een maand geleden verhuist en direct na enkele dagen kregen wij last van geurhinder . Ons appartement bevindt zich in een kelderverdieping trouwens deze geurhinder werd met de dag erger en hierover contacteerde ik onze verhuurder en hij lachte dit weg maar wist hiervan . op een bepaald moment werd de geur intens erg en kwam er een natte plek in de tapijt direct belde ik de verhuurder en hij kwam en zei dat daar een putje zat van de afvoerbuizen . En weeral gaf hij toe dat dit nogal eens gebeurt was enkele dagen daarna kwam het riool water op 3 plaatsen binnen echte plassen . Ondertussen bel ik de verhuurder en deze neemt niet meer op op een bepaald moment belde hij zelf om te vermelden dat zijn verzekeringsmakelaar direct ging komen voor de schade op te meten maar ik mocht niet zeggen dat een oud probleem was met het excuus dat wij vergoed konden worden als wij eventueel in een hotel of opvangcentrum konden verblijven tijdens de nodige werken maar dit was een leugen gewoon om in mijn ogen verzekering fraude te plegen door te doen alsof dit een nieuw probleem is en niet een oud probleem die verergert is een probleem die de verhuurder wist en niks aan gedaan heeft .
Nu is mijn vraag is dit verzekerings fraude

Mvg

Smet rob

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 03 dec 2015 10:05

Mag een kelderverdieping nog verhuurd worden als hoofdverblijfplaats.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

bosprocureur

#3 , 03 dec 2015 11:52

Ik dacht van wel, als de vloer minder dan 1 m onder het maaiveld ligt.

Echter, door de ligging in een kelderverdieping vrees ik dat het om een gewezen conciergewoning kan gaan, en bij de verhuurbaarheid daarvan stel ik me wel vragen .

Reclame

KJ86

#4 , 04 dec 2015 10:33

Het is pas fraude als de verhuurder al eerder voor hetzelfde probleem een vergoeding heeft ontvangen van de verzekeringsmaatschappij.
Het maakt echter niets uit of dat het probleem zich al eerder voorgedaan heeft.

Ik ken de ouderdom van uw riolering niet, maar als er een putje overloopt, zou ik het in eerste instantie proberen te ontstoppen. Dit is een kost voor de huurders.
Het feit dat u geurhinder heeft kan aan het type deksel liggen, als het geen dubbel deksel is of afgesloten met een rubber moet je extra maatregelen nemen om het deksel luchtdicht te maken.

Meeboo

#5 , 04 dec 2015 14:34

hoeveel keer staat dit topic hier niet op JF?

slotje?

Terug naar “Huren”