Opdraaien als huurder voor slijtage huis

martizio
Topic Starter

Opdraaien als huurder voor slijtage huis

#1 , 29 nov 2015 11:45

Kan iemand mij zeggen of het normaal is dat je als huurder opdraait voor de kosten van "slijtage" aan een huis? :roll:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 nov 2015 11:55

Is altijd voor de verhuurder. Over welke slijtage, en van welk voorwerp, zou het gaan?

bambipower

#3 , 29 nov 2015 12:02

sommige dingen verslijten sneller als ze niet goed onderhouden worden. Uw vraag is dan ook heel onduidelijk.
Een gaskachel die niet onderhouden wordt, is vrij snel versleten... (bvb)

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 29 nov 2015 12:18

Ingeval van abnormale slijtage veroorzaakt door huurder moet hij de kosten betalen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

martizio
Topic Starter

#5 , 29 nov 2015 17:46

Het gaat om het volgende. Toen wij hier introkken waren de linten van de rolluik, zo van die oude houten nog, al half door. Uitgerafeld.
Na een tijd, met op en af laten van rolluik scheurt de lint volledig. Nu blijft de rolluik toe. Ik heb de verhuurder aangesproken hierover en hij zegt das slijtage... Nu zo een lint is niet zo duur,maar de rolluik zit in de muur verwerkt en het is nogal veel werk om dit te reparen. Ik zou echt een firma moeten laten komen.
Op de foto's van plaatsbeschrijving kan je zien dat de koord al half over was.

chantika

#6 , 29 nov 2015 18:12

Ik heb verschillende sites gevonden met voorbeelden van herstellingen ten laste van de huurder. Maar wet is dit niet. Grote herstellingen zijn dit niet.

http://www.immo-particulier.be/nl/infor ... ingel.html

http://eigenhaardzwevegem.be/sites/eige ... ard(1).pdf

Een beetje handig en je kan dit zelf. Beschik je over twee linker handen dan kan je al je kleine klussen laten uitvoeren door een handige Harry van de PWA. Die is dan ook nog verzekerd.

martizio
Topic Starter

#7 , 30 nov 2015 11:51

Merci voor de reactie. Ik dacht omdat het lint al versleten was... Tja is wel een moeilijke klus. Die oude rolluiken zijn zo verwerkt in de muur. Je moet een stuk muur weghalen enz..
Dan zal ik een handige Harry moeten contacteren. :mrgreen:

sloeberken

#8 , 30 nov 2015 12:02

Je hebt bewijs dat de linten reeds versleten waren bij aanvang huur, dan zal de verhuurder moeten opdraaien voor de herstelling.
Waarschijnlijk heeft de vorige huurder, reeds schadevergoeding betaald voor de slijtage van de linten.
Stel u verhuurder in gebreke met AS, dat de linten al versleten waren bij aanvang huur, en hij deze moet vervangen op zijn kosten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

bambipower

#9 , 30 nov 2015 17:37

Als je al een stuk muur moet weghalen, lijkt me het ook logisch dat vorige huurder ze niet vervangen heeft. Duidelijk een probleem voor je huisbaas, die zijn rolluiken niet toegankelijk gemaakt heeft. Kosten voor hem dus

Terug naar “Huren”