dringend HUUR OPZEGGEN, BLIJKBAAR NIET GEREGISTREERD

triske
Topic Starter

dringend HUUR OPZEGGEN, BLIJKBAAR NIET GEREGISTREERD

#1 , 18 aug 2008 08:10

Wij wonen sinds maart in een huurapp, omdat het app te klein is zouden we half september verhuizen naar een huurhuis, ik heb navraag gedaan op het bevoegde kantoor en blijkbaar hebben de huidige huisbazen het contract nooit laten registreren, we hebben een contract van 3 jaar met pos verlenging naar 6-9 jaar,moeten wij onze opzeg van 3maanden respecteren of niet?kan aub iemand mij zo snel mogelijk helpen met raad,mits we onze aangetekende brief nog moeten verzenden.

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
triske
Topic Starter

#2 , 19 aug 2008 10:38

Wij wonen sinds maart in een huurapp, omdat het app te klein is zouden we half september verhuizen naar een huurhuis, ik heb navraag gedaan op het bevoegde kantoor en blijkbaar hebben de huidige huisbazen het contract nooit laten registreren, we hebben een contract van 3 jaar met pos verlenging naar 6-9 jaar,moeten wij onze opzeg van 3maanden respecteren of niet?kan aub iemand mij zo snel mogelijk helpen met raad,mits we onze aangetekende brief nog moeten verzenden.

alvast bedankt
kan niemand me info geven?

j.demoor

#3 , 19 aug 2008 12:23

“Art.3...§ 6. In afwijking van § 1 kan de huurovereenkomst schriftelijk worden gesloten voor een duur die korter is dan of gelijk aan drie jaar.Die huurovereenkomst is niet onderworpen aan de bepalingen van de * §§ 2 tot 5....”(Woninghuurwet 20 februari 1992).

* Dit houdt in dat zij niet vóór haar einde opzegbaar is en “Art.12.Behalve als zij er anders over beschikken,zijn de bepalingen van deze afdeling van DWINGEND recht.”(Woninghuurwet).

‘we hebben een contract van 3 jaar’ houdt in dat dit contract niet vóór zijn einde opzegbaar is.Dit contract kan enkel beëindigd worden met wederzijds akkoord.

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/ . Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’.Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.

Reclame

Terug naar “Huren”