Probleem met advocaat?

Jan Verbeem
Topic Starter

Re: Probleem met advocaat?

#16 , 25 aug 2015 14:33

Wanneer moet je eigenlijk terug voorkomen?

In het vonnis staat geen datum voor een nieuwe zitting, enkle de datum van 4 augustus, op welke de expert zijn verslag moet neerleggen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jan Verbeem
Topic Starter

#17 , 25 aug 2015 14:58

Is er er trouwens al een expertise geweest ??? voor die 1000 euro ...

Want het zijn natuurlijk niet allemaal kiekens op deze wereld ... deze expert zal zijn taak aanvatten nadat hij van beide partijen telkens 500 euro heeft gekregen ... Als uwen huurder zijn 500 euro niet betaald heeft zal hij dus niet beginnen ...

Verder begrijp ik een rechter wel dat hij een expert aanstelt als er discussie is over de omvang van bvb een schade ... beide partijen hebben immers hun eigen "rekeningetje" gemaakt ... veelal liggen die ver uit elkaar ...

Maar als er over die 190 euro geen discussie was ... moet men er ook geen gaan creëren...

RESPECT is hier een woord dat men al eens meer moet toepassen en niet enkel gebruiken om lege bladen te vullen ... voor zijn client , voor de geldbeugel van zijn client , ja zelfs voor zijn confrator ...
Maar ja ... diegenen die na een "babbel" met hun client zeggen dat hij beter zijn strijdbijl nog even wegbergt omdat men in de huidige situatie alleen maar met de bijl kan staan zwaaien zonder iets te raken ... neen ... veel te veel wekt men de indruk "een scherpschutter" te zijn terwijl men gewoon met het grote vertoon alle wild op de vlucht jaagt ...

Hier ook ... de huurder is dus weg ...
Laten we TS dan even aanraden te bekijken of er niemand meer gedomicilieerd is in zijn pand ...
Laten we TS dan even vragen de totale werkelijke schade te bepalen en er hem alvast op te wijzen dat hij vermoedelijk nog geluk heeft gehad dat hij niet moet investeren in een gedwongen uitdrijving ....
Laten we heel voorzichtig zijn om TS te adviseren zijn schade te gaan vorderen ... want bij zijn tegenpartij valt weinig te zoeken ... Is er bvb zicht op belangrijke nalatenschappen die deze tegenpartij zou bekomen in de toekomst dan kan het eventueel wel zin hebben om voor een vonnis te gaan ... doch wie gaat het openvallen van deze nalatenschap opvolgen ?

k.b.

Zoals ik reeds zei, de huurder heeft de 500 Euro voorschot gestort op de rekening van de griffie, mijn advocaat heeft mij aangeraden dit nog niet te doen en heeft de expert gevraagd om te wachten met de start van het onderzoek.

Er is dus nog geen expertise gestart, hoewel het rapport moest ingediend worden 3 weken geleden.

De huurschade is vastgelegd door de rechter en de huurder veroordeeld tot het betalen van dat bedrag. De eigenlijke huurder is waarschijnlijk onvermogend, maar haar ouders die eigendom bezitten hebben getekend als medehuurder, en ik heb beide gedagvaard.

De 190 Euro achterstallen zijn gemeenschappelijke kosten. Wat mijn advocaat gedaan heeft is bedragen die de huurder niet verschuldigd was te eisen.

Bijv. : Het eerste jaar na de huuraanvang had ik geen index aanpassing gevraagd. Ik heb dit pas gedaan wanneer de huurder begon de gemeenschappelijk kosten te betwisten en deze te betalen met dagelijkse overschrijvingen van 1 Euro.

In de besluiten vroeg de advocaat echter index aanpassing van de 1ste dag dat ik normaal gerechtigd was om dit te vragen, hoewel ik dit nooit aan de huurder gevraagd heb.

Hij had een kopij van de brieven waarin ik index aanpassing vroeg met de correcte berekening, berekent met de calculator beschikbaar gesteld op de website van het ministerie van economie.

Hij beweerde echter dat de berekening verkeerd was en dat het correcte bedrag hoger was. Hoewel ik hierover meerdere malen geargumenteerd heb, en zelfs een screen shot van de calculator met resultaat heb doorgestuurd, bleef hij dit betwisten.

Uiteindelijk zei hij dat het aan de tegenpartij was om te weerleggen, en is hij deze bedragen tot de eind besluiten blijven handhaven, hoewel de tegenpartij telkens in hun besluiten hier op wezen.

Ik heb mijn advocaat ook meerdere malen een spreadsheet gemaild met de werkelijk verschuldigde kosten.

Wanneer ik hem nu bel met de vraag of eer reeds een antwoord is op mijn vertrouwelijk voorstel, zegt hij dat hij met zijn confrater gesproken heeft en deze verklaard zijn client niet te kunnen bereiken.

Ik vraag mij af of het al dan niet een goed idee is dat ik zelf telefonisch contact neem met de advocaat van de tegen partij?

k.b.

#18 , 25 aug 2015 15:37

Volgens mij zit je zo vast als iets ....
De tegenpartij zal zeker en vast beweren dat jullie eis sterk overdreven is ... en het uitblijven van jullie storting aan de expert verklaren als een bevestiging hiervan ...
Ja wat wil je ... als beide partijen staan te zwaaien met rekenbladen waartussen een verschil is ... dan geeft de rechter deze hete aardappel door ...

De conversatie tussen de raadslieden is strikt vertrouwelijk ... u zou deze vertoning die zich achter de schermen afspeelt kunnen doorbreken door een brief te richten aan uw ex huurder ... u bezorgt uw advo en ook zijn advo hier een copij van ... en mogelijks is uw raadsman helemaal niet opgezet met dit initiatief en wil hij de zaak niet verder behartigen ...

Een groot verlies ...

U zou ook aan uw raadsman en deze van de tegenpartij kunnen melden dat u voortaan zelf zal instaan voor de behartiging van uw belangen ...

k.b.

Reclame

sloeberken

#19 , 25 aug 2015 16:56

Als je met een advocaat werkt, zoek jijzelf geen contact met de tegenpartij, die zullen u toch geen antwoord geven.
Als de vederechter een expert aanstelt, en u betaalt u deel niet zal dit niet in goede aarde vallen.
Je mag nog van geluk spreken, normaal betaald de eisende partij de expert volledig.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Jan Verbeem
Topic Starter

#20 , 25 aug 2015 17:15

Volgens mij zit je zo vast als iets ....
De tegenpartij zal zeker en vast beweren dat jullie eis sterk overdreven is ... en het uitblijven van jullie storting aan de expert verklaren als een bevestiging hiervan ...
Ja wat wil je ... als beide partijen staan te zwaaien met rekenbladen waartussen een verschil is ... dan geeft de rechter deze hete aardappel door ...

De conversatie tussen de raadslieden is strikt vertrouwelijk ... u zou deze vertoning die zich achter de schermen afspeelt kunnen doorbreken door een brief te richten aan uw ex huurder ... u bezorgt uw advo en ook zijn advo hier een copij van ... en mogelijks is uw raadsman helemaal niet opgezet met dit initiatief en wil hij de zaak niet verder behartigen ...

Een groot verlies ...

U zou ook aan uw raadsman en deze van de tegenpartij kunnen melden dat u voortaan zelf zal instaan voor de behartiging van uw belangen ...

k.b.

Al dit door de schuld van mijn advocaat. Ik heb nooit een bedoeling gehad om meer te eisen dan de achterstal in gemeenschappelijke kosten, en dat is trouwens duidelijk vermeld in het AS dat ik de huurder stuurde als antwoord op de 2de opzegbrief.

In die brief staat het bedrag dat hij verschuldigd is vermeld.

Ik heb er dan ook geen enkel probleem mee wanneer de rechter het bedrag aanvaard dat de tegenpartij vooropstelt.

Waar ik mij zorgen om maak is dat ik op een bepaald ogenblik gedagvaard word, voor iets waar ik geen schuld aan heb, en zonder dat ik het weet.

Ik ben in tussentijd niet meer ingeschreven in Belgie, dus brieven verstuurd naar het adres dat op originele dagvaarding stond komen niet meer terecht.

sloeberken

#21 , 25 aug 2015 19:15

Ik ben in tussentijd niet meer ingeschreven in Belgie, dus brieven verstuurd naar het adres dat op originele dagvaarding stond komen niet meer terecht.
Dat moet u advocaat melden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Jan Verbeem
Topic Starter

#22 , 25 aug 2015 19:29

Dat moet u advocaat melden.
Mijn advocaat is hiervan op de hoogte, doch ik zal hem morgen een uitgebreide email sturen met vraag om uitleg over de kwestie, en hem mijn adres wijziging nogmaals schriftelijk melden.

Op die wijze kan hij zeker geen excuses maken dat hij het niet wist.

Jan Verbeem
Topic Starter

#23 , 29 aug 2015 10:40

Op woensdag heb ik mijn advocaat gemaild met de vraag om mij in te lichten betreffende het eventuale antwoord van de tegenpartij op mijn voorstel, alsook mij te informeren welke mijn rechten en verplichtingen zijn nu de datum tot indienen van het expertise verslag reeds 3 weken versterken is.

Hoewel er een lees bevestiging was dezelfde dag, heb ik vandaag zaterdag nog geen enkel teken van leven ontvangen van mijn advocaat.

Welke verdere stappen zou ik best ondernemen?

Jan Verbeem
Topic Starter

#24 , 14 sep 2015 11:00

Iemand die mij kan adviseren welke stappen ik zou ondernemen?

Bijna 3 weken nadat ik de email stuurde naar mijn advocaat, en waarvan ik een leesbevestiging heb, met de vraag mij te informeren over de gang van zaken is er nog steeds geen antwoord.

U zal weten dat ik 10.000 km van Belgie woon, het is dus geen kwestie van eens even snel binnen te wippen.

Terug naar “Huren”