Beste
Een vraag voor een kennis:
Kennis heeft een huurovereenkomst overgenomen (overdracht van huurovereenkomst). Ze kan die overeenkomst echter niet terugvinden (kennis is gepensioneerd en niet echt meer ordelijk met paperassen).
Het oorspronkelijk huurcontract heeft ze nooit gekregen. Uit haar MyMinfin-dossier leid ik af dat noch de overdracht noch de oorspronkelijke overeenkomst werden geregistreerd. Uit haar rekeninguittreksel leid ik af dat er maandelijks om en bij de 500 euro aan huur wordt betaald (ref: maandelijks huur maand xxx + naam en adres van huurwoning). Ze woont er nu reeds 2 jaar in.
Het appartement is in zeer slechte staat (houten raamkozijnen die door veroudering niet willen sluiten, elektriciteitsdraden die aan vernieuwing toe zijn, gasinstallatie die dringend gerenoveerd moeten worden, enz.)
Het oude dametje vraagt wat ze het best kan doen. Ik wil haar uit dat appartement willen halen, maar wil op safe spelen en ervoor zorgen dat ze haar 2 maanden garantie zal terugkrijgen. De verhuurder is een beruchte huisjesmelker en profiteert van arme en zwakkere uit de samenleving.
Handel ik het best met, eerst en vooral, een aangetekend schrijven te sturen met de vraag of mevrouw een kopie van de huurovereenkomst + overdracht kan verkrijgen? Verhuurder is heel weinig bereikbaar en respecteert beloftes niet. Hij had immers meerdere keren beloofd om langs te komen maar is nooit komen opdagen.
Bedankt aan allen voor advies.
Mvg