Op die minnelijke schikking stond dat wij binnen de twee weken nadat wij verhuizen onze waarborg moeten terugkrijgen ( natuurlijk mits er schade zou zijn ...)
Wij hebben een huis gevonden en deze maand vertrekken wij!
Wij vermoeden wel dat zij moeilijk gaan doen in verband met de waarborg.
Ze begon ons aan te vallen dat wij de boiler en de schouw moeten schoonmaken en dat zij de waarborg daarvoor gaat inhouden ( wij hebben dit nagekeken in het contract, en idd dat is onze plicht als huurder dat wij dat 'regelmatig?' moeten schoonmaken), nu denk ik niet dat de huisbazin het recht heeft gewoon te beslissen daarvoor de waarborg in te houden, als dat wel degelijk onze plicht is zullen wij die zeker nakomen!
Nog een vraagje: Wij hebben een zeer minime uitrusting van keuken, met enkele kastjes. zo van die ouderwetse keukenkastjes in het wit. Toen wij hier inkwamen heb ik gevraagd of ik die kastjes mag verven, daar werd niet op geantwoord met een nee... Ik heb die kastjes dan maar in het groen geschilderd, wit is maar wit dachten wij

Mijn vraag is nu, zorgen wij er best voor dat die kastjes terug wit zijn?? kwestie dat ze daarvoor onze waarborg niet kan inhouden?
groeten