Er werd niet gevraagd of gefailleerde bewoner daardoor meer recht had op dan een ander dus dat is even naast de kwestie
Vraag is of door zijn situatie en de langdurigheid van het reeds toegestane verblijf (meer dan 2 jaar) er geen bepaalde rechten zijn verworven
Een gefaillieerde zomaar terug de privemarkt opduwen lijkt mij niet direct echt hulpverlenend als je alles bij elkaar neemt
en "de noodwoning" niet meer volledig van toepassing is + feit dat de betrokken organisatie niet echt kan weerleggen dat ze de woning nodig heeft gezien de leegstand van andere woningen in dezelfde straat. Woningen zijn wel bewoonbaar staan gewoon leeg
Uiteraard mijn excuses dat ik die termijn in mijn eerste post niet vermelde. Een gefaillieerde zomaar terug de privemarkt opduwen lijkt mij niet direct echt hulpverlenend als je alles bij elkaar neemt. Ik vermoed dat het niet de bedoeling is of kan zijn dat de betrokkene binnen een jaar of zo terug aan de bel moet komen trekken vanwege opnieuw een problematiek van te dure huisvesting.
Als er onroerende goederen aanwezig zijn is 7 a 10 jaar geen uitzondering.faillisement kan zeer lang duren, zelf heb ik in februari 2013 ook de boeken neergelegd en dat is ook nog steeds niet afgesloten.
dat is dan raar... als we de boeken neergelegd hadden was er een een openstaande financiering bij de bank waar derden borg bij stonden via hypotheek. Derden hebben zo snel ze wisten dat de boeken neergelegd werden gezorgd dat de bank zijn geld heeft gehad zodat daar geen schulden meer waren. verder zijn er geen onroerende goederen aanwezig en toch staat het na bijna 2 jaar nog steeds open. Van Curator krijgen we ook geen nieuws over de stand van zaken ook niet na brief of mail...Als er onroerende goederen aanwezig zijn is 7 a 10 jaar geen uitzondering.faillisement kan zeer lang duren, zelf heb ik in februari 2013 ook de boeken neergelegd en dat is ook nog steeds niet afgesloten.
Een zuiver faillissement zonder onroerende goederen en als de gefailleerde goed mee werkt is dit 1 jaar, dit komt omdat de curator na één jaar een pak papierwerk geeft en hij wil dit vermijden, ook komt er geen meer waarde voor hem erbij.
Een curator krijgt voor een faillissement waar niks van waarde opzit slechts 950 a 1000€ voor zijn loon en kosten, waarom zou hij het faillissement dan open laten, met onroerende goederen staat hij op de eerste rij om zijn loon te krijgen en dit is in percenten van de verkoop.
De ene curator is gemakzuchtiger dan de andere, en ik heb weet en bewijzen van meerdere faillissementen die afgesloten werden, zelfs na 9 weken dus een goede twee maand, daar zijn Vennootschappen bij en ook één manszaken, alles ligt aan de curator, is het een werker of niet.verder zijn er geen onroerende goederen aanwezig en toch staat het na bijna 2 jaar nog steeds open. Van Curator krijgen we ook geen nieuws over de stand van zaken ook niet na brief of mail...
Klopt.De ene curator is gemakzuchtiger dan de andere, en ik heb weet en bewijzen van meerdere faillissementen die afgesloten werden, zelfs na 9 weken dus een goede twee maand, daar zijn Vennootschappen bij en ook één manszaken, alles ligt aan de curator, is het een werker of niet.verder zijn er geen onroerende goederen aanwezig en toch staat het na bijna 2 jaar nog steeds open. Van Curator krijgen we ook geen nieuws over de stand van zaken ook niet na brief of mail...
Verleden jaar heb ik weet van iemand die na 7 maanden reeds verschoonbaar verklaart is, en het faillissement pas na één jaar gesloten!