Beste allen,
Mijn dochter huurt een appartement. Nu, de dag voor oudjaar, 30 december springt de warmwaterboiler stuk. Deze was al de avond voordien behoorlijk aan het lekken, water dus. Mijn dochter was toen niet thuis, ook de hele nacht niet daar geweest. De onderbuur zag insijpelend water en heeft de huisbaas proberen te bereiken. Deze was "onbereikbaar". Hij was via de gsm niet te bereiken maar wel via sms, zo was de afspraak vroeger gemaakt. Zo gezegd zo gedaan maar de onderbuur kreeg geen huisbaas op enige manier te pakken.
De dag nadien sprong de boiler helemaal, gevolg alles op het appartement onder water. De onderbuur heeft dan de politie gebeld. Dezen zijn naar het appartement getrokken, slotenmaker en dies meer, constateerden de schade en brandweer erbij. Die hebben het meeste water dan weggehaald en water en elektriciteit afgesloten. Geen huisbaas te bereiken. Politie belde dan naar ons, wij verder naar dochter. Dochter en wij naar appartement.
Om kort te maken: de boiler moest vervangen worden maar er was geen huisbaas te bereiken. Op onze telefoon oproepen en sms'en kwam geen enkel bericht terug.
Ten lange leste hebben wij dan besloten om een loodgieter te contacteren. Na lang zoeken één gevonden, wij wisten dat één vinden nog moeilijker zou zijn op oudjaarsdag. Toen deze langskwam vertelde hij ons dat de boiler vervangen moest worden. Weer proberen om de huisbaas te bereiken maar weer niets. Wij hebben dan besloten om de boiler te laten vervangen vermits: Dag later is oudjaar, dan nog moeilijker om herstelling. De loodgieter is er nu voor een bestek, hem nog eens terug laten komen kost nog meer. Boiler zal zeker vervangen moeten worden, geen andere weg mogelijk. Uitstel tot vervanging kan niet dagen en dagen later vermits het water en electriciteit terug moet werken.
Uiteindelijk 6 uur later krijgen wij bericht van de huisbaas met volgende bericht: "Ik lees nu het bericht van jullie". Dit was alles. Wij proberen om hem telefonisch aan de lijn te krijgen: niets. Na langere tijd op ons bericht dat wij besloten hadden de herstelling te laten uitvoeren: "Dit moet de huiseigenaar beslissen". Via sms preberen gesprek op gang te krijgen: niets hielp.
Herstelling is uitgevoerd en factuur wordt op naam dochter gezet omdat zij de opdrachtgever is ( dekking van de firma). Wij vinden nu wel dat de eigenaar deze factuur moet betalen. Wij vinden dat wij in eer en geweten, in alle eerlijkheid en zoals een goede huisvader hebben gehandeld.
Iemand ideeën, maar wel constructieve om deze zaak verder op een eerlijke en faire manier op te lossen. Wat kunnen wij verder doen?
Mijn excuses voor het lange verhaal.
Alle dank.