Appartement opzeggen na 3 maanden?

Motemse
Topic Starter

Appartement opzeggen na 3 maanden?

#1 , 17 apr 2008 23:29

Hallo,

Ik heb een huurcontract afgesloten voor 1 jaar (proefcontract) via een immokantoor.

Ik had een contract voor 1 jaar afgesloten, omdat ik mijn huis ging verbouwen. De werken zijn heel goed gegaan en zijn vroeger klaar dan gepland. Ik plan om in augustus/2008 al in het huis te gaan wonen.

Nu vroeg ik me af of ik nu al het contract kon opzeggen met inachtneming van 3 maanden opzeg. Ik had ook 2 maanden huurwaarborg betaald.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Casalangdre

#2 , 18 apr 2008 10:47

U heeft een contract getekend van korte duur. Dit kan niet opgezegd worden, tenzij deze mogelijkheid expliciet vermeld wordt in het contract. Lees dus even uw contract na. U kan ook proberen om het contract te verbreken via een procedure bij de vrederechter. In een aantal gevallen heeft de vrederechter beslist dat een huurder ook bij een contract van korte duur het recht heeft om dit te verbreken. Maar er werd dan ook gevonnist dat dit moet gebeuren naar analogie van een normaal huurcontract van 3-6-9. Dit wil dus zeggen dat U in ieder geval een opzegtermijn van drie maanden moet respecteren en een schadevergoeding van 3 maanden huur moet betalen.

Reclame

Terug naar “Huren”