ijskoude douche

zworba
Topic Starter

ijskoude douche

#1 , 05 apr 2008 18:15

hallo,

al 3 maand belt mijn vriedin naar het immobiliën kantoor voor het herstellen van onze douche. die is trouwens nooit goed geweest al van de 1e november (moment dat we zijn ingetreden)
Er zijn al 2 "professionelen" komen kijken en de 1e zegt dat het een gebrek aan zuurstof is in de keuken waardoor de boiler niet genoeg warmte kan creeren. En dat de boiler niet meer wettelijk is.
(niks is hierdoor veranderd)
De tweede zegt dat de boiler ?wel nog goed is? en dat de kraan moet vervangen worden.

Wij wassen ons al enkele maanden met een ofwel hete douche, en als je koud water toevoegt wordt het een ijskoude douche.
Terwijl de verhuurder dagelijks zijn lekker badje/douche neemt bellen wij er maar op los. Het laatste dat ons werd meegedeeld is dat er een offerte gemaakt werd en nu beslist word of die er al dan niet doorkomt of niet.

wat moet ik hiermee aanvangen ik ben einde raad.
ik woon in gent en wil gerust verdere info toelichten.
alvast bedankt voor uw tijd

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 07 apr 2008 10:35

“Art.1720.De verhuurder is verplicht het goed in alle opzichten in goede staat van onderhoud te leveren.Hij moet daaraan gedurende de huurtijd alle herstellingen doen, die nodig mochten worden, behalve de herstellingen ten laste van de huurder.”(Burgerlijk Wetboek).

"De verhuurder kan de huurder niet dwingen zijn verplichtingen na te komen indien hij zelf de zijne niet nakomt"(Cass. 26 juli 1844,Pas. 1844,I,226).

‘De huurder kan de betaling van zijn huurgelden opschorten,zolang de verhuurder zijn onderhoudsverplichtingen (art.1719,1720 B.W.) niet uitvoert. De toepassing van de exceptio non adimpleti contractus is gepast,omdat de huurovereenkomst een wederkerige overeenkomst is waarbij een partij geen rechten kan doen gelden zonder tot enige correlatieve verplichting te zijn gehouden‘(Rb.Kortrijk 9 oktober 1984,T.R.D.-dossier 1988-1,7,noot).

‘Alhoewel geen formele ingebrekestelling nodig is om de exceptie van niet-uitvoering te kunnen inroepen,vereisen de regels van de goede trouw toch dat de tegenpartij op de hoogte is dat van haar de uitvoering van een verbintenis wordt gevraagd en dat in afwachting de eigen verbintenis wordt opgeschort.’(Kh.Dendermonde 11 maart 1993,Intern.Vervoerr. 1994,362).

Maan uw verhuurder aangetekend aan uw douche onverwijld en degelijk te herstellen.Deel hem daarin mee dat u na het verstrijken van een door u daarin te bepalen redelijke termijn de betaling van een proportioneel deel van de huur opschort.

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.

zworba
Topic Starter

#3 , 08 apr 2008 18:00

dank u! dit is wat ik zocht. Ik zal een aangetekende brief schrijven

Reclame

Terug naar “Huren”