handelshuur - verbouwingswerken door verhuurder

toeman
Topic Starter

handelshuur - verbouwingswerken door verhuurder

#1 , 23 sep 2014 16:49

Dag allemaal,

Een vraagje: heeft verhuurder het recht (of kan hij dat in handerlshuurovereenkomst zetten) om de verbouwingswerken in het verhuurde pand uit te voeren? Ik wil graag mijn pand direct aan iemand verhuren maar aangezien ik die pas nu aangekocht heb, wil ik er ook de nodige werken uitvoeren, met name nieuwe electriciteitsleidingen plaatsen, ramen vervangen, nieuwe deuropening maken... Mag ik dat doen?
Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 23 sep 2014 17:04

Als de werken die u wenst uit te voeren passen binnen hetgeen de huurder wenst met het winkelpand uit te voeren en deze geen overlast bezorgen wanneer de winkel reeds open is zal u dat zeker contractueel met hem kunnen vastleggen. Voeg dan echter wel in bijlage aan het contract een zeer uitgebreide beschrijving met plannen en een tijdschema toe.

toeman
Topic Starter

#3 , 23 sep 2014 17:23

super, bedankt!

Reclame

ddanck
Contacteer: Website

#4 , 01 okt 2014 13:44

U kan het ook anders aanpakken. U kan de huurder een bepaalde huurprijs voorstellen en tegelijk met hem overeenkomen dat bepaalde werken volgens bepaalde plans door hem moeten worden uitgevoerd.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Huren”