Je hebt het antwoord zelf al gegeven. De PB is geldig, en er kan dus een geldige uitgaande PB opgemaakt worden? In de stata van intrede staat wel dat deze binnen 14dagen ondertekend moet worden en anders de opmerking schriftelijk gemeld moeten worden.
Je hebt het antwoord zelf al gegeven. De PB is geldig, en er kan dus een geldige uitgaande PB opgemaakt worden? In de stata van intrede staat wel dat deze binnen 14dagen ondertekend moet worden en anders de opmerking schriftelijk gemeld moeten worden.
Opmaken van de plaatsbeschrijving
De huurder en de verhuurder kunnen zelf een plaatsbeschrijving opmaken. Ze mogen ook een beroep doen op een deskundige, zoals een landmeterexpert in onroerende goederen of een architect. In dat geval betalen beide partijen het ereloon van de deskundige voor de helft. Het is ook mogelijk dat elk van de partijen zich op eigen kosten laat vergezellen door een deskundige naar keuze.
Een plaatsbeschrijving is geldig als ze:
•in aanwezigheid van zowel de huurder als de verhuurder (of hun vertegenwoordigers) opgesteld is
•door beide partijen persoonlijk gedateerd en ondertekend is
•voldoende details vermeldt; een clausule zoals 'het goed is in goede staat en goed onderhouden en beide partijen erkennen dit' kan dus niet
De bevoegdheid is overgegaan naar de gemeenschappen, door de staatshervorming. Aan de wetgeving hieromtrent is niets veranderd.volgens http://www.belgium.be/nl/huisvesting/hu ... schrijving" onclick="window.open(this.href);return false; is dit van toepassing sinds juli 2014 maar is dat ook van toepassingen op huurovereenkomsten afgesloten voor juli 2014?
Tijdens mijn professionele periode heb ik honderden PB opgemaakt met een dergelijke clausule. Indien huurder geen opmerkingen formuleerde binnen de 14 dagen, werd PB als aanvaard aanzien.Ik vraag mij trouwens af wat een vrederechter zou doen met clausules die inhouden dat men impliciet akkoord gaat indien men niet tijdig de opmerkingen doorgeeft. Mijn eerste idee is dat dit al snel aan de kant geschoven zal worden.
In dit opzicht ben ik volledig akkoord, maar dan zijn er bewijzen. Maar de vraagt is zijn hier bewijzen.Tijdens mijn professionele periode heb ik honderden PB opgemaakt met een dergelijke clausule. Indien huurder geen opmerkingen formuleerde binnen de 14 dagen, werd PB als aanvaard aanzien.Ik vraag mij trouwens af wat een vrederechter zou doen met clausules die inhouden dat men impliciet akkoord gaat indien men niet tijdig de opmerkingen doorgeeft. Mijn eerste idee is dat dit al snel aan de kant geschoven zal worden.
Huurders hadden wel vooraf ( bij de ondertekening van het huurcontact) een document ondertekend met deze clausule. Ze waren er dus mee akkoord. Nadien een 10-tal keren voor de rechtbank geweest voor huurschade, en PB werd telkenmale aanvaard door de rechter.
In dit geval staat deze clausule niet in het contract, maar in de PB, die niet door TS is getekend, en waar hij dus niet zich akkoord verklaard met deze clausule.Tijdens mijn professionele periode heb ik honderden PB opgemaakt met een dergelijke clausule. Indien huurder geen opmerkingen formuleerde binnen de 14 dagen, werd PB als aanvaard aanzien.Ik vraag mij trouwens af wat een vrederechter zou doen met clausules die inhouden dat men impliciet akkoord gaat indien men niet tijdig de opmerkingen doorgeeft. Mijn eerste idee is dat dit al snel aan de kant geschoven zal worden.
Huurders hadden wel vooraf ( bij de ondertekening van het huurcontact) een document ondertekend met deze clausule. Ze waren er dus mee akkoord. Nadien een 10-tal keren voor de rechtbank geweest voor huurschade, en PB werd telkenmale aanvaard door de rechter.