niet geregistreerd contract overgenomen bij aankoop huis

JohnD

#16 , 30 mar 2008 17:04

Beste, een paar posts hiervoor vraagt Lex je
"Was er ook een plaatsbeschrijving gemaakt bij intrede?". Lex bedoelt hiermee plaatsbeschrijving bij aanvang van de huur.

Je antwoord daarop
"er is inderdaa deen plaatsbeschrijving opgemaakt waarin de schade aan de douchecabine staat genoteerd. hij ging akkoord met de plaatsbeschrijving."

Als ik de typfout wegneem bedoel je dus dat er bij aanvang een plaatsbeschrijving is opgemaakt waarin de schade aan de douchekabine genoteerd staat. M.a.w. ze was reeds beschadigd bij aanvang ?

Indien de huurder hier geen compensatie bij aanvang van de huur (compensatie die dan noch schriftelijk ergens moet vermeld zijn) gekregen heeft; is/was hij niet verplicht deze te herstellen en kan je hem die herstelling nu dus ook niet aanrekenen. Hij is niet verplicht de woning een "meerwaarde" te geven, en is slechts verplicht de woning in dezelfde staat terug te geven als deze waarin de woning was bij aanvang van de huurovereenkomst + normale slijtage.

Wat betreft die intrest op de waarborg heb ik mijn twijfels. Is het bewezen dat de vorige verhuurder de waarborg op een rekening geplaatst heeft die intrest opbrengt ?

Ik denk dat de vrederechter hierover zal moeten beslissen. Tenzij de tegenpartij heel zeker is van haar zaak, zal ze om kosten te vermijden eerst de zaak in verzoening laten voorkomen voor de vrederechter (daar zijn voor jou en hem geen kosten aan verbonden).

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mochoukri
Topic Starter

#17 , 30 mar 2008 18:07

Beste John,

er is een plaatsbeschrijving opgemaakt bij aanvang EN bij het verlaten van de woning. Bij aanvang was er geen schade en bij het verlaten wel

JohnD

#18 , 30 mar 2008 23:15

Nou dan is het duidelijk en moet hij die schade betalen. Maak foto's vooraleer de douchecabine te laten afbreken; en verschillende offertes enz.. zoals reeds aangeraden. Laat u niet intimideren door de "vrederechter" dreiging. Vermits hij voor akkoord getekend heeft voor en na betrekking van de woning heeft hij geen poot om op te staan.

Reclame

Terug naar “Huren”