Verhuurder zegt water niet op

rvantruien
Topic Starter

Verhuurder zegt water niet op

#1 , 20 aug 2014 10:28

Beste,

Wij hebben sinds 06/06/14 een overeenkomst waarbij we het huurcontract onderling verbreken.

Nu besloot ik om begin augustus eens te bellen naar tmvw omdat ik geen eindfactuur water kreeg .
(water moet door beide getekend worden, wij hebben het formulier ondertekend en ingevuld aan de eigenaar bezorgt)

Nu blijkt dat de eigenaar dit papier nooit heeft verzonden, dus staat alles nog op mijn naam.
Op mijn mails en telefoons reageert die niet.

Wat kan ik doen?

Wat ik online lees, kan ik met iemand van tmvw naar het huis gaan om de mleterstand op te nemen, maar we zijn reeds 2 maand verder, en ik weet natuurlijk niet wat er ondertussen is gebeurd.

De meterstanden staan wel op onze overeenkomst.

Iemand een idee?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 20 aug 2014 10:35

Gewoon een AS sturen naar tmvw dat je sinds die datum niet meer op dat adres woont met de meterstanden, en u dus niet meer de afnemer bent op dat adres. U zet er naam en adres bij van de eigenaar, eventueel met een copy van de overeenkomst.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

rvantruien
Topic Starter

#3 , 20 aug 2014 10:41

ok ! ga ik doen!

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 aug 2014 15:06

Je zou de wateraansluiting ook op straat kunnen laten afsluiten. :mrgreen:
Verhuurder zal dan wel weten wat hij heeft nagelaten te doen, door de heraansluitingskosten die hij zal moeten betalen.

artemis

#5 , 20 aug 2014 16:16

Niet dat ik de verhuurder hier wil goedpraten maar de watermaatschappijen doen soms wel heel moeilijk bij tijdelijke overnames voor korte periodes door de verhuurder, wat bij energieleveranciers helemaal geen probleem is.

Hier enkel ervaring met AWW maar toen we als verhuurder de watermeter overnamen voor een paar weken met leegstand, zonder verbruik, moesten we 60€ administratiekosten betalen. En dat voor geen druppel verbruik! Toen ik AWW belde met de vraag hoe men dat als verhuurder kon vermijden kreeg ik vlakaf de suggestie om de meter dan niet over te nemen en het zo te laten tot er een nieuwe bewoner/huurder is. Dat was hun voorstel als oplossing omdat ze geen formule 'tijdelijke overname door eigenaar bij leegstand' hebben.
Nu gaat het in dit geval al over ruim 2 maanden, wat meer is dan een paar weken….

Vraag aan de TS: Weet je toevallig of er intussen al een nieuwe huurder in de woning zit?

sloeberken

#6 , 20 aug 2014 16:45

Heb dit gedaan over een paar maanden toen de dochter verhuisde, tmvw wou dit eerst ook niet, maar na het AS was alles snel in orde.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”