Opzeg huur

Sevi
Topic Starter

Opzeg huur

#1 , 14 mar 2006 10:41

Hallo,

Wij hebben een woninghuurcontact van 3 jaar,dat stilzwijgend kan worden verlengt tot 9 jaar.
Is dit een "huurovereenkomst van maximaal 3 jaar" of een "huurovereenkomst met een duur van 9 jaar" ?

We zouden willen verhuizen,maar voor het verstrijken van de eerste drie jaar(aanvang huur:1/11/2003-einde 31/10/2006).
Als we de huur willen opzeggen v??r de eerste 3 jaar,is dit dan ,bijgevolg,
een opzeg met een vergoeding van 3 maand hhur ? Of,omdat we in het 3de huurjaar zitten, met een vergoeding van ??n maand huur?

Graag had ik hierover wat duidelijkheid gehad.

Met vriendelijke groeten,
Sevi

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 mar 2006 10:52

Lijkt mij een overeenkomst van bepaalde duur te zijn (drie jaar).

Wat bepaalt de overeenkomst i.v.m. opzegging van de huur?

Waar haal je die drie maanden vergoeding?

scorpioen

Sevi
Topic Starter

#3 , 15 mar 2006 10:48

Er staan 2 mogelijkheden i.v.m. vervroegde be?indiging van de huurovereenkomst in het contract:
A.huurovereenkomst van maximaal 3 jaar,waarbij we, of een nieuwe huurder moeten zoeken,of 3maanden huur moeten betalen met opzegtermijn van drie maanden.
B.Huurovereenkomst met een duur van 9 jaar,waarbij we een opzegtermijn van drie maanden moeten respecteren en een vergoeding van 3,2 of 1 maand moeten betalen,naargelang het huurgoed wordt verlaten het 1ste,2de of 3de jaar.
In het contact is het niet duidelijk of het gaat om een over een overeenkomst van maximaal 3 jaar of ??n van 9 jaar.
Het geld zal deels van de waarborg komen...

Sevi

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 mar 2006 15:15

In het contact is het niet duidelijk of het gaat om een over een overeenkomst van maximaal 3 jaar of ??n van 9 jaar.
Sevi
Uit je eerste posting meende ik begrepen te hebben 3 jaar. Kan je hier letterlijk neerschrijven wat in het contract staat.

scorpioen

Terug naar “Huren”