kosten van de loodgieter

stace
Topic Starter

kosten van de loodgieter

#1 , 09 mei 2014 03:32

ik woon in een huurwoning en heb veel last van verstoppingen in de afvoerbuizen van de keuken en nu doe ik de afwas en ik laat de water weggaan en me buizen lopenover wanneer de water wegloopt
ik vraag mij af voor wie de kosten zijn voor ik of de huisbaas we wonen hier nu al een jaar en hebben veel problemen in de keuken ofwel loopt het over uit de afvoer ofwel loopt het water gewoon niet weg en kom het langs de 2de spoelbak naar boven
weet er iemand hoe en wat de wet is van kosten daarvoor in een huurwoning?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 09 mei 2014 08:15

De vraag is, wat is de oorzaak van de verstopping. Slecht geplaatste of versleten afvoer, dit is voor de verhuurder. Verstopping veroorzaakt door andere zaken is voor de huurder.

Hier een lijst wie hersteld wat: http://www.groeparco.be/website/groepar ... lingen.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 mei 2014 10:55

Probeer eens een zeer sterke ontstopper te gebruiken. Als het probleem dan nog niet is opgelost, ligt het probleem meer dan waarschijnlijk aan de installatie en kan je de verhuurder aanspreken

Reclame

stace
Topic Starter

#4 , 09 mei 2014 13:04

ken dat al gedaan met product dat ze gebruiken in hotels en bedrijven enzo me,schoonvader zit in X maar werkt nu in hotel in Y en hij heeft die product meegenomen van zijn werk en we hebben dat nu al dikwijls gebruikt en niets verandert

sloeberken

#5 , 09 mei 2014 13:30

De verstopping zal verder zijn dan tot waar u ontstopper werkt. Misschien eens kijken in een of ander putje, op u koer of oprit.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

stace
Topic Starter

#6 , 09 mei 2014 19:43

op ons balkon is er geen putje ofzo er is 1in het fietskotje dat van heel gebouw is

mava105

#7 , 09 mei 2014 20:10

Is het een individuele woning of een appartement?
Putjes kunnen ook buiten het gebouw liggen.

stace
Topic Starter

#8 , 09 mei 2014 20:21

het is een appartement

Franciscus

#9 , 09 mei 2014 20:42

Dan komt uw privatieve leiding uit in een gemeenschappelijke die verder naar beneden loopt.
Hoeveel verdiepingen en hoeveel appartementen zijn aangesloten op die ene leiding.
Wat is de diameter van de afvoerbuizen - bij u binnen en vb in de schacht.
Kan men in die schacht en kijken hoe de buizen lopen.
Ook vb in de kelder?

Al eens met een veer geprobeerd - heeft vooraan een spiraal en is van 5 tot 10 meter te verkrijgen.
Natuurlijk niet in uw spoelbak beginnen maar ergens waar u redelijk vlak kan beginnen.

Door enkele uurtjes te werken kan u al veel oplossen.
U zal verwonderd zijn wat er allemaal terug uit de buis komt wanneer u de spiraalveer terugtrekt.
geef de woorden ' hoe afvoer ontstoppen' in op zoeksite en u krijgt al een aantal nuttige tips.

Hebben de andere bewoners boven en of onder u er ook last van?

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 0100,d.d2k" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 0100,d.d2k" onclick="window.open(this.href);return false;

stace
Topic Starter

#10 , 09 mei 2014 22:07

diameter van de buizen weet ik niet ik kan alleen zien de buizen onder de spoelbak en dat er een buis in de muur gaat en buiten sta er niets of beneden ook niet

onder ons is de winkel van de huisbaas en boven ons is er nog 2 appartementen
waar zou ik zo veer kunnen halen ? kost dat veel ?
ik denk dat de mensen vanboven ons er geen last van heeft

mava105

#11 , 10 mei 2014 11:10

In een DHZ zaak kan je al een dergelijke veer vinden voor amper 5 €.
Is er een syndicus het gebouw? Dan die eerst aanspreken.
Heeft de bewoner van het gelijkvloers er ook last van? Als uw bovenburen er geen last van hebben zit het probleem waarschijnlijk in het deel buis dat bij uw privatieve installatie hoort.

Terug naar “Huren”