Rechter ontbindt huurcontract, wat nu?

Petmans
Topic Starter

Rechter ontbindt huurcontract, wat nu?

#1 , 27 apr 2014 11:10

Beste,

de vrederechter heeft ons huurcontract op onze vraag ontbonden, ten laste van de verhuurder.
Hoe gaat deze ontbinding in zijn werk gaan (contract is geregistreerd).

(Vonnis is uitvoerbaar bij voorraad)

M.v.g

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 apr 2014 12:06

Als je huurder bent, kan je gewoon vertrekken. Natuurlijk uitgaande PB laten opmaken (kan nog plezant worden) en meters overdragen

sloeberken

#3 , 27 apr 2014 12:21

Om het vonnis uitvoerbaar te laten verklaren moet je het eerst laten betekenen bij de deurwaarder, kosten ten laste van verhuurder doch jij moet dat eerst betalen.
Wel opletten verhuurder kan nog hoger beroep aantekenen. Misschien best met verhuurder praten of hij berust in het vonnis en of hij schriftelijk wil bevestigen dat je kan vertrekken zonder betekening want dat kost rond de 250 euro.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Petmans
Topic Starter

#4 , 27 apr 2014 19:37

Mijn plan is om het Vonnis op een minnelijke manier "uit te voeren".

Dus: Vragen (via mail aan de verhuurder en zijn advocaat) dat zij in het vonnis berusten en het verschuldigde bedrag (zo'n 2200 euro incl. huurwaarborg van 1300 euro) op mijn rekening willen storten binnen de 14 dagen.

Hoe zit het echter met het huurcontract? Samen met het vonnis naar het registratiekantoor sturen zodat de registratie teniet wordt gedaan? Moet ik dit best zelf doen, of moet de verhuurder dit doen.

p.s. Wij zijn nooit in het appartement ingetrokken PB is dus niet aan de orde.

Terug naar “Huren”