huurder of verhuurder - gas openen - keuring

dirrrtyboy
Topic Starter

huurder of verhuurder - gas openen - keuring

#1 , 16 apr 2014 21:11

Ik ben recent verhuisd naar Brussel (Februari). De verhuurder vraagt me vandaag dat ik een afspraak zou moeten maken met de netbeheerder (Sibelga) om de gas te openen aangezien de leidingen vernieuwd zijn en opnieuw goedgekeurd moeten worden.
Ik vraag me af of die kosten en verantwoordelijkheid wel bij mij liggen?
Ik heb zelf al die tijd al gas in mijn studio en heb een contract met Electrabel. Dus ik begrijp niet goed waar dit vandaan komt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 17 apr 2014 00:56

Sibelko voert geen goedkeuringen uit doch opent gasmeters op basis van een attest van een (gecertificeerde) installateur of op basis van een goedkeuringsrapport. Je schrijft dat de gas reeds functioneert. Vertel de verhuurder dat de gas werkt en de kous is volgens mij af. k veronderstel dat de verhuurder de leidingen heeft laten vernieuwen (en nieuwe verwarmingstoestellen laten plaatsen heeft) zodat zijn installateur alles geregeld heeft. Als de installatie uitgevoerd werd door een klusjesman (kan goed gedaan zijn) moet de verhuurder de installatie laten keuren.

dirrrtyboy
Topic Starter

#3 , 17 apr 2014 06:45

Bedankt voor je reactie.
edit van oorspronkelijk bericht: blijkt dat de verhuurder de leidingen toch heeft laten goedkeuren, ze vraagt me toch dat Sibelga dat komt nazien en de gas openen terwijl de verhuurder perfect weet dat ik gas heb....

Reclame

Terug naar “Huren”