Huurcontract opzeggen

Evi24
Topic Starter

Huurcontract opzeggen

#1 , 26 mar 2014 21:11

Hallo Allemaal,

Kunnen jullie even bevestigen of ik alles goed begrepen heb.

Eerst hadden we een huurcontract van 3 jaar.
Dit is inmiddels om.
In het contract staat dat dit verlengd zou worden met 3 jaar.

Nu zou ik graag dit contract willen opzeggen.
En vroeg ik mij af of het wel wettelijk was om dit na 3 jaar te verlengen met 3 jaar?
Is het niet zo dat dit contract van 3 jaar automatisch 1 van 9 jaar dient te worden?

Vermits het contract ook niet geregistreerd is vermoed ik dat ik dit kan opzeggen zonder opzeggingstermijn en opzeggingsvergoeding?

Heb ik dit juist begrepen?
Graag jullie advies.

Hartelijk dank Alvast.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rene

#2 , 26 mar 2014 21:38

Niet geregistreerd wil zeggen dat je direct weg kan. Zonder kosten of opzeg. Ook zonder uittredende plaatsbeschrijving.

sloeberken

#3 , 26 mar 2014 22:11

Is het niet zo dat dit contract van 3 jaar automatisch 1 van 9 jaar dient te worden?

Vermits het contract ook niet geregistreerd is vermoed ik dat ik dit kan opzeggen zonder opzeggingstermijn en opzeggingsvergoeding?
2 maal volmondig ja. wel navragen bij de dienst registratie dat je zeker bent dat het niet geregistreerd is.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 26 mar 2014 22:18

Het is niet omdat uw copie van het contract niet geregistreerd is dat het contract niet is geregistreerd.
Tot voor kort leverde Registratie slechts één afgestempelde copie af welke dan meestal door de verhuurder werd bewaard (omdat hij degene is die normaal laat registreren).
Recentelijk wordt er niets meer afgeleverd door Registratie. Men kan de registratie wel nakijken via MyMinfin.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

sloeberken

#5 , 27 mar 2014 09:05

Op ons kantoor hier word elk exemplaar die je aanbied voor registratie afgestempeld, maar is aanbevolen dit zeker na te gaan.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Sint-Joris

#6 , 27 mar 2014 16:11

In het geval de overeenkomst niet werd geregistreerd, kunt u in principe onmiddellijk vertrekken.

In geval van registratie kunt u -na de eerste 3 jaar- als huurder ten alle tijde de opzeg geven; met een opzegperiode van 3 maanden.

Terug naar “Huren”