sociaal verhuurkantoor

amore
Topic Starter

sociaal verhuurkantoor

#1 , 22 jan 2014 10:19

Beste,

Ik ben sinds eind november 2013 ingeschreven bij het SVK (sociaal verhuurkantoor). Ik heb het totaal van 20 punten, wegens enkele omstandigheden.
Nu maandag heb ik gebeld en zeiden ze dat ik op de 36ste plaats sta.

Heeft iemand ervaring hiermee? Hoelang zou ik nog moeten wachten,rekening-houdend met de totaalpunten?
En wat waren jullie ervaringen met het SVK? Hoelang moest U dan wachten?

Mvg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 22 jan 2014 10:49

Dat valt onmogelijk te antwoorden aangezien de snelheid waarmee men op een dergelijke lijst wordt geholpen afhangt van de woningen die ter beschikking staan en het type van woning dat u nodig heeft.

In Brussel of Antwerpen (500.000+ inwoners) wil nr 36 zeggen dat u bijna onmiddellijk geholpen zal worden, in Herstappe (86 inwoners) zal u hoogstwaarschijnlijk op de laatste plaats staan.

JanVates

#3 , 22 jan 2014 14:10

Ik huur al 11 jaar via een SVK (sociaal verhuurkantoor). Onlangs werd het appt. verkocht en moest ik me terug inschrijven. Meer dan 200 personen voor me. Veel hangt af van de nood. Daklozen, gevangenen, verslaafden, band met de gemeente, leefloon, enz... dat alles zorgt voor meer punten.

Met 20 punten, ik woon in een centrumstad, zou je hier wel eens heel lang kunnen wachten hoor. Als je de trukken van de foor niet kent jumpen er altijd mensen over je hoofd heen. Dat je nu op 36 staat wil NIET zeggen dat je binnen een maand op 24 zou staan. Het kan evengoed 46 zijn.

Reclame

amore
Topic Starter

#4 , 22 jan 2014 15:14

Zijn er geen trucks om bovenaan op de lijst te komen? Mvg

JanVates

#5 , 22 jan 2014 15:28

Er zijn een trits van criteria die je kan nalezen op hun site of hun kantoor. De twee voornaamste zijn woonnood en inkomen. Ben je dakloos en heb je een leefloon? Dan schiet je omhoog op de lijst. Heb je daarnaast nog kinderen? Komt net uit de gevangenis? Heb je een band met de gemeente? Dan kan je zo de sleutel afhalen.

Heb je een normaal inkomen en is je huurwoning in orde? Dan sta je na 10 jaar nog altijd ergens achteraan die lijst. De vraag is vele malen grote dan het aanbod en de crisis maakt het er niet beter op.

Vandebos

#6 , 22 jan 2014 15:58

Er zijn een trits van criteria die je kan nalezen op hun site of hun kantoor. De twee voornaamste zijn woonnood en inkomen. Ben je dakloos en heb je een leefloon? Dan schiet je omhoog op de lijst. Heb je daarnaast nog kinderen? Komt net uit de gevangenis? Heb je een band met de gemeente? Dan kan je zo de sleutel afhalen.

Heb je een normaal inkomen en is je huurwoning in orde? Dan sta je na 10 jaar nog altijd ergens achteraan die lijst. De vraag is vele malen grote dan het aanbod en de crisis maakt het er niet beter op.
Ik besef dat zout in grove korrel soms lekker kan smaken doch er u in dergelijke mate in wentelen is zeer slecht voor uw hart en mijn bullshitdrempel. Gelieve er rekening mee te houden dat dit nog steeds een Juridisch forum is en geen commentaar pagina van een gemeentelijke informatiebrochure.

amore
Topic Starter

#7 , 23 jan 2014 17:45

Ik heb een woonnood , daar heb ik een brief van gekregen van het OCMW die ik aan het SVK moest geven, ik verblijf ergens tijdelijk bij iemand. Verder hebben we een kleine uitkering en hebben we de maximumpunten. Het SVK waar ik ben ingeschreven moest een document 'woonsthistoriek' hebben, als ik ooit in diezelfde gemeente heb gewoond als waar ik ben ingeschreven bij SVK krijg ik ook een voorrang, en die heb ik. Dus ik vind het zo gek dat ik op de 36ste plaats sta.

roharro
Juridisch actief: Ja

#8 , 23 jan 2014 18:11

Die 35 voor u hebben waarschijnlijk ook het maximum aantal punten....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Huren”