immo kantoor nalatig

tasjke
Topic Starter

immo kantoor nalatig

#1 , 21 okt 2013 21:24

Ik heb mijn woning verhuurd via een immo kantoor.
Ik dacht dat alles in orde was (wat ook de bedoeling is als je via immo werkt), maar heb nooit een getekende plaatsbeschrijving mogen ontvangen. Het immo kantoor heeft dit blijkbaar altijd weten te verdoezelen, er is een plaatsbeschrijving opgemaakt maar nooit getekend of geregistreerd! Ik heb dit reeds nagevraagd op de registratie. Ik heb wel het document per mail mogen ontvangen omdat ik er eens om vroeg, doch gewoon word-document zonder handtekeningen.

Nu heeft de huurster de woning verlaten en is er schade.

Kan ik hier iets aan doen? Waarschijnlijk niet... :(

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 21 okt 2013 22:19

Enkel indien je voldoende bewijzen of fakturen hebt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 okt 2013 22:27

Wat staat er in de overeenkomst met het immobureau.
Wie heeft (voor u) het contract gaan registreren ...het bureau?

Reclame

tasjke
Topic Starter

#4 , 21 okt 2013 22:46

Sloeberken: Ik heb bewijzen aan de hand van foto's, in de plaatsbeschrijving (niet getekend) die ik heb van het immo-kantoor staan ook enkele foto's. Maar helaas niet veel.
Franciscus: Ik heb nooit een overeenkomst met het immo-kantoor zelf ondertekend. In de huurovereenkomst is er wel een verwijzing dat beide partijen het desbetreffende kantoor aanstellen tot expert om de plaatsbeschrijving op te maken.
Het kantoor heeft deze laten registreren, volgens de dienst registratie is dit niet de eerste keer dat dit voorkomt...

sloeberken

#5 , 21 okt 2013 23:49

Grote nalatigheid van dat immo, van wanneer is het pand verhuurd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

tasjke
Topic Starter

#6 , 22 okt 2013 05:28

idd! September 2011 (zie forumtopic huurgeschil) :-( kzal niets kunnen doen vrees ik...

Lanox

#7 , 22 okt 2013 08:58

Als u geen overeenkomst heeft met het immokantoor kan u hen ook voor niets verantwoordelijk stellen. Dat u in een overeenkomst tussen persoon A en B (het huurcontract) persoon C vermeldt (immo), is de zaak niet van persoon C en zorgt er niet plots voor dat persoon C enige plichten heeft tav A en B.

tasjke
Topic Starter

#8 , 22 okt 2013 09:01

kheb wel een factuur voor bewezen diensten...

Lanox

#9 , 22 okt 2013 09:03

En wat staat er gefactureerd?

tasjke
Topic Starter

#10 , 22 okt 2013 09:07

Factuur verhuring, het is en saldofactuur. De eerste maand huur moet de huurder rechtstreeks aan het immokantoor betalen en de rest krijg ik nog een factuur van.

Vandebos

#11 , 22 okt 2013 09:48

Heb je geen contract voor opdracht tot verhuur afgesloten met het kantoor in kwestie? Daarin staan normaal gezien eveneens de opdrachten omschreven die het het kantoor dient te verrichten voor zijn makelaarsloon.

tasjke
Topic Starter

#12 , 22 okt 2013 10:25

Nee geen enkel... kheb nu ook terug via hen verhuurd maar ook zonder contract...

tasjke
Topic Starter

#13 , 22 okt 2013 12:43

Met het document uit het mapje te halen heb ik een aanhangsel ontdekt waarin beschreven staat wat hun taken zijn!
Reclame, bezichtigingen, plaatsing huurwaarborg, opmaak huurovereenkomst en opmaak plaatsbeschrijving (deel verhuurder) !!!

Vandebos

#14 , 22 okt 2013 13:24

Dan kan u hen eventueel aansprakelijk stellen mocht er discussie ontstaan over de schade bij uittrede.

tasjke
Topic Starter

#15 , 25 okt 2013 06:41

Okido, bedankt hoor. Het is niet mijn bedoeling het immo kantoor aan te vallen omdat ik er momenteel niet echt van mag klagen, hopelijk is dit allemaal niet nodig. Ik ben bij een Advocaat geweest intussen en deze wou ook al onmiddellijk een ingebrekestelling doen, maar kheb toch gevraagd om er nog even mee te wachten.

Terug naar “Huren”