sociale woning huren - gezinssamenstelling

Loria
Topic Starter

sociale woning huren - gezinssamenstelling

#1 , 21 jun 2013 14:33

een jonger persoon ( wel al ruim meerderjarig) wil thuis weg en wilde zich op een lijst voor sociale woningen zetten.
Men vroeg een attest van gezinssamenstelling en uiteraard bestaat zijn gezin op dit moment ook uit een ouder. Het is evenwel niet de bedoeling dat die ouders mee verhuizen. Aan de telefoon bij de huisvestingsmaatschappij zei men: dan kan je niet in aanmerking komen.
Het lijkt me toch bizar dat een persoon in moeilijkheden zich niet op de lijst voor sociale woningen kan zetten omdat die momenteel nog "thuis" woont? Zijn inkomsten als 1 persoon zijn laag genoeg om in aanmerking te komen. Iemand raad?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 21 jun 2013 14:56

wat voor woningen zijn het? Als het huizen betreft met verschillende slaapkamers worden daar uiteraard alleen personen met kinderen of personen ten laste op de wachtlijst gezet. Voor alleenstaande personen, moet je gaan kijken naar de sociale woningen die ook studio's of 1kamerappartementen hebben.

Loria
Topic Starter

#3 , 21 jun 2013 15:02

1kamerappartement is goed. Het gaat gewoon om het principe. Kan een persoon die momenteel samenwonend is zich als alleenstaande inschrijven? Met de bedoeling dat die uiteraard alleen zal gaan wonen.

Reclame

Tope

#4 , 21 jun 2013 15:26

Hou er wel rekening mee dat het minstens 4 jaar wachten is op een sociale woning.

isaiahnichols

#5 , 04 jul 2013 12:40

Sociale woningbouw is een term die verwijst naar huurwoningen die kunnen worden ... Hoewel het gemeenschappelijke doel van de volkshuisvesting is om betaalbare huisvesting te bieden. Dat is eigendom van en beheerd door lokale overheden of geregistreerde Sociale Verhuurders, in tegenstelling tot zijn particulier eigendom. Een grote dank voor het delen van je ervaringen hier ..

Oude Belg

#6 , 04 jul 2013 15:28

Het gaat gewoon om het principe. Kan een persoon die momenteel samenwonend is zich als alleenstaande inschrijven?
Als hij/zij er alleen wil gaan wonen vind ik het logisch dat hij/zij zich aanmeldt als alleenstaand. Ik snap de vraag dus niet erg goed.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Huren”