vochtproblemen en schimmel in huurwoning

nedbelg81
Topic Starter

Re: vochtproblemen en schimmel in huurwoning

#16 , 08 mar 2013 22:47

beste

Ondertussen is de inspectie van wonen vlaanderen geweest,en heeft ongeveer gedaan als de vorige, hij heeft nie veel gezegd,wel gedaan,aan het einde vroeg ik en hoe nu verder,dit is wat hij zij ''er is degelijk een probleem en dat moet zsm mogelijk opgelost worden'' hij gaat een verslag opmaken en doorsturen naar mijn gemeente. en via hun krijg ik een brief.

ik heb ook gezegd ''kijk hier is schimmel bij de ramen,en hij zei ja had ik al gezien,maar ik heb ergere dingen gezien die jullie nog nie hadden gezien.....hhmmm maar hoe en wat l dont know!!! :shock:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance

#17 , 08 mar 2013 23:05

Advies gaat naar de gemeente . Gemeente beslist . Brengen verhuurder en huurder op de hoogte . Kan weer een tijdje duren .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

nedbelg81
Topic Starter

#18 , 08 mar 2013 23:17

Advies gaat naar de gemeente . Gemeente beslist . Brengen verhuurder en huurder op de hoogte . Kan weer een tijdje duren .

juist zo zei hij dat'' advies gaat naar de gemeente'' :wink:

als ik hem goed had begrepen zei hij halve maand wachten

Reclame

nedbelg81
Topic Starter

#19 , 24 apr 2013 12:22

oke dan hier ben ik weer

het volgende is ondertussen gebeurd

Een wooningonderzoek van de vlaamse overheid, die heeft als advies gegeven dat de woning onbewoonbaar en ongeschikt vewrklaard is. maar is nog niet door de burgemeester ondertekend, dus nog geen difinitievee beslissing van de gemeente hier. ik heb nog geen bevestiing gehad'' maar dit werd me mondeling verteld door de huisvesting van de gemeente. ze lieten me weten dat ik een brief krijg
om een gehoord te doen, en de verhuurster krijgt alweeer dus de tijd om de gebreken te herstellen. wat voor mij niet gunstig is, want ik
woon hier zo vies,en gebruik zoals ik al boven had gemeld mijn k2 slaapkamers niet,dus al die tijd slaap ik in de woonkamer met kind en echtgenoot.

Mensen wat kan ik doen en wat zijn mijn rechten tot nu......

dus wat houdt het gehoor in? wat moet ik doen met zo'n gehoor
ben ik verplicht de verhoor te doen of mag ik na dat ik de beslissing heb ontvangen naar de advocaat?
want ik ben helemaal moe van al deze ellende en iedere keer wordt ik van kasje naar de muur gestuurd

hoop op jullie mede hulp :(

nedbelg81
Topic Starter

#20 , 30 apr 2013 14:02

de verhuurster is bereid de nodige dingen te doen in huis,dus de gebreken te laten maken,maar ik wil alsnog haar voor de vredesrechter slepen,wil opkomen voor mijn rechten.zoveel liegen zoveel tijd ingestoken en woon nu in een onbewoond huis,moet ik dan sws wachten op een beslissing en dan pas vredesrechter opvragen?

nedbelg81
Topic Starter

#21 , 03 mei 2013 22:02

????

pukje

#22 , 04 mei 2013 12:08

Moeilijk zo op te antwoorden

Is er een bijeenkomst geweest bij burgemeester en zijn daar afspraken gemaakt ?

De vastgestelde problemen waren die al bewijsbaar aanwezig bij aanvang huur ?
Indien al aanwezig bij aanvang huur kan je volgens art2 huurwet vragen ontbinding huurcontract
met schadevergoeding
hoe meer je weet, hoe meer je erachter komt dat je niets weet

nedbelg81
Topic Starter

#23 , 06 mei 2013 13:52

Moeilijk zo op te antwoorden

Is er een bijeenkomst geweest bij burgemeester en zijn daar afspraken gemaakt ?

De vastgestelde problemen waren die al bewijsbaar aanwezig bij aanvang huur ?
Indien al aanwezig bij aanvang huur kan je volgens art2 huurwet vragen ontbinding huurcontract
met schadevergoeding
bedankt voor uw antw

neen er is geen bijeenkomst geweest bij de burgemeester.

toen we de woning gingen zien was de schimmel nie zichtbaar,we hadden mondeling gevraagd of er opstijgend vocht of schimmel is in deze woning ''antw was neen'' we kwamen juist van een beschimmelde woning vandaan daarom die vraag!!!

maar na het inzien van het contract stond er het tegendeel in.''lezen we pas achteraf''

pukje

#24 , 07 mei 2013 09:04

Als advies gegeven is onbewoonbaar dan is er meer aan de hand dan alleen vocht/schimmel

Ga eens naar de gemeente met de vraag hoe de status is ,ik zou nu geen afspraken maken
met verhuurder en zeggen dat wij ons spreken bij de burgemeester,het is niet netjes een lopende
procedure te doorkruisen.

Als bij gemeente niets bekend is contact op nemen met wonen vlaanderen.

Een likje verf over de schimmel is geen verhelpen de oorzaak moet weggenomen worden
en dat is bouwtechnisch waar veel tijd in gaat zitten en dan staan alle wegen voor u open

nedbelg81
Topic Starter

#25 , 13 mei 2013 12:54

wie kan me dan wel vertellen waarom ik moet wachten op een beslissing van de gemeente?

pukje

#26 , 13 mei 2013 13:50

De procedure is nu een keer zo

De inspectie geeft advies aan gemeente en de gemeente beslist

Normaal krijgt de verhuurder de tijd om de woning geschikt te maken voor
verhuur en dacht dat die tijd maximaal 2 weken is.
Is de woning na die tijd niet in orde (dit controleerd de gemeente) moet je
direct de woning uit en zorgt de gemeente voor nieuw onderdak en dit
allemaal op kosten van de verhuurder.
Als het zover komt kan jij ook geld van de verhuurder eisen (min genot enz.)

sloeberken

#27 , 13 mei 2013 15:01

Ja was het maar zo simpel pukje
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

nedbelg81
Topic Starter

#28 , 13 mei 2013 16:31

De procedure is nu een keer zo

De inspectie geeft advies aan gemeente en de gemeente beslist

Normaal krijgt de verhuurder de tijd om de woning geschikt te maken voor
verhuur en dacht dat die tijd maximaal 2 weken is.
Is de woning na die tijd niet in orde (dit controleerd de gemeente) moet je
direct de woning uit en zorgt de gemeente voor nieuw onderdak en dit
allemaal op kosten van de verhuurder.
Als het zover komt kan jij ook geld van de verhuurder eisen (min genot enz.)

ok danku

dus k kan na daty ze alles hebben gemaakt en beslissing ontvangen heb nie meer naar de vrederechter stappen voor schadevergoeding???

nedbelg81
Topic Starter

#29 , 13 mei 2013 16:33

Ja was het maar zo simpel pukje
vertel sloeberke, waarom je er zo over denkt??? spreek je uit ervaring?? zoja deel het met mij :D

sloeberken

#30 , 13 mei 2013 17:42

Ja is uit ervaring, maar dat verhaal hier in enkele woordjes vertellen is onbegonnen werk.
Wat ik wel kan vertellen is dat je er overal alleen voorstaat, ocmw gemeente en zelfs wonen vlaanderen lieve woordjes maar helpen. Zelfs het vredegerecht huurderbond en noem maar op.
Waar je nog de meeste hulp van krijgen is van Test Aankoop ben er lid van, juristen zijn er nu mee bezig. heb al een dossier van 300 bladzijden, heeft zelfs al 3 keer in de krant gestaan. En onze vriend Fansiscus
We zitten nu al bijna drie maand in een gemeubelde noodwoning, waar onze meubels zijn weten we zelf niet deze zijn opgehaald door de gemeente. We hebben al die tijd geen officieel adres niet meer en of je schrijft op mails doet er komt van nergens hulp dus een woning onbewoonbaar verklaren is maar een handtekening van de burgemeester maar jij als slachtoffer trek u plan. Toen ik eraan begon dat ik ook heb al de bewijzen en AS en ingebreke stellingen zelfs een proces verbaal opgemaakt door deurwaarder en toch loop je met u hoofd tegen ge gewapende betonnen muur.
Laatst gewijzigd door sloeberken op 13 mei 2013 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”