Ik heb 3 jaar een woning gehuurd via een immokantoor.
Op 01/02 werd het contract stopgezet, na 3 maanden opzeg van mijn kant.
Op 05/02 werd de plaatsbeschrijving bij uittrede gedaan, en volgens de makelaar zou ik kort erna nieuws krijgen in verband met mijn waarborg. Toen ik na 2 weken nog niets had vernomen, heb ik het kantoor opgebeld, en dat heb ik zo nog weken aan een stuk kunnen doen omdat ik maar niks te horen kreeg.
Op 04/04 had ik dan eindelijk een afspraak voor het "in orde brengen van de papieren"
Ik ga nu maar even niet ingaan op wat ze mij allemaal wilden aansmeren van kosten, maar ik zou dus nog een bedrag terugkrijgen, wat de week erna zeker op mijn rekening zou staan.
Ondertussen zijn we weer 14 dagen verder en heb ik mijn borg nog steeds niet terug en ook de meterstanden zijn nog niet in orde gebracht aangezien het contract van de huurwoning bij Eandis nog altijd op mijn naam staat.
Ik heb weer meermaals telefonisch contact opgenomen met het kantoor, maar de makelaar in kwestie zou nooit aanwezig zijn en op zijn mails reageert hij dus ook niet.
Voor zover ik heb opgezocht is de wettelijke termijn voor het teruggeven van de waarborg 3 maanden, en daar zijn we nu dus bijna aan.
Mijn vraag: wat kan ik concreet doen als de makelaar deze termijn overschrijdt?
Ik ben iemand die eigenlijk geen ruzie en miserie wil, maar ik vind dat het nu toch wel de spuitgaten begint uit te lopen.
Ik heb 3 jaar aan een stuk steeds meer dan op tijd mijn huur (die trouwens veel te hoog was voor het huis in kwestie) betaald en nu krijg ik gewoon stank voor dank...