hulp gevraagd

Drusilla
Topic Starter

hulp gevraagd

#1 , 26 okt 2007 05:44

gezien ik de eerste keer (omdat ik de uitnodiging niet ontvangen had) verstek had gegeven volgens het vredegerecht. werd dit natuurlijk tegen mij gebruikt en in het voordeel van de verhuurder uitgesproken ik heb toen onmiddelijk verzet aangetekend waardoor dit opnieuw moest voorkomen. ik kreeg namelijk een brief van de deurwaarder en zodoende kwam ik op de hoogte van de dingen die er gebeurde. ik heb een paar maanden geen huur kunnen betalen door financiele problemen, toch wilde ik via het ocmw voorstellen om mijn achterstal te betalen. dus budgetbeheer. maar alles werd door de verhuurder afgewezen. de dag van de zitting heb ik buikgriep gekregen (via mijn oudste zoon die het van school had meegebracht) ik heb toen smorgens onmiddelijk naar de griffie gebeld omdat ik geen verstek wou geven maar zo kon ik ook niet op het vredegerecht komen. ze gingen het nodige doen en noteren. nu kreeg ik vandaag een brief dat ik het blijkbaar niet nodig vond om te verschijnen en dat ik dus waarschijnlijk niet wou verder gaan met de procedure en dat ik mij gewonnen gaf dus. wat moet ik nu doen. kan ik iets nog tegen die beslissing doen? kan ik op een of andere manier nog in hoger beroep. het verzet alleen al heeft mij bijna 200 euro gekost als ik niet wou verder gaan had ik dit toch ook niet betaald??? ja sorry snap het niet dat het gerecht soms zo krom is...

alvast bedankt
groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 27 okt 2007 07:57

In huurgeschillen is een 'minnelijke schikking' verplicht vóór men kan dagvaardigen!

Waarom bent u toen niet gegaan?

dirk berden

#3 , 27 okt 2007 11:02

In huurgeschillen is een 'minnelijke schikking' verplicht vóór men kan dagvaardigen!

Waarom bent u toen niet gegaan?
1. De tijd van ‘minnelijke schikking’ is blijkbaar al lang gepasseerd. Drusilla werd inmiddels BIJ VERSTEK veroordeeld!
2. Waarom zij niet naar de zitting geweest is? Omdat ze toen buikgriep had!

Blijkbaar zijn de wonderen de wereld nog niet uit.

Reclame

Drusilla
Topic Starter

#4 , 02 nov 2007 07:24

ik ben niet gegaan omdat ik deze niet ontvangen had alles is op mijn oude adres toegestuurd zelfs dat van de deurwaarder waarom dat weet ik nog steeds niet. mijn vraag was trouwens wat moet ik nu doen niet gisteren....

beste heer berden, persoonlijk vind ik dat u weinig respect hebt voor uw medemens en uw antwoord alles behalve smakelijk vind. wanneer u buikgriep hebt in de hoogste graad en het lang boven en onder tegelijk uitkomt bent u niet in staat om voor te komen! zeker niet wanneer u dan ook nog eens 8 maanden zwanger bent. maar goed dat hoef ik u blijkbaar niet uit te leggen want op begrip moet ik van u al zeker niet rekenen!!

Terug naar “Huren”