Beste,
Een kennis heeft een pand gehuurd (huurcontract van 1 jaar) en dit is na onderling overleg met de verhuurder vroegtijdig stopgezet.
Een nieuwe huurder is ook gevonden door die kennis van mij en de verhuurder heeft hierdoor geen leegstand.
Het betreft een vrij oud gebouw en toen mijn kennis in dit pand trok, was er geen EPC aanwezig.
Het contract zou wel geregistreerd staan (geen idee of het in dit geval meerwaarde heeft)
De gasboiler van de CV was nog niet gecontroleerd door een technieker op het moment dat mijn kennis er in trok, maar de verhuurder zei dat ze deze kost op haar zou nemen. Elk onderhoud nadien zou op kosten van huurder komen (zoals omschreven in het contract)
In de 8 maanden dat mijn kennis gehuurd heeft, is er echter geen onderhoud gebeurd en nu het huurcontract beeindigd is, eist de verhuurder een deel van de Waarborg om dit onderhoud te kostigen.
Het lijkt me vrij standaard dat de huurder instaat voor het jaarlijks onderhoud, maar als dit nog moet gebeuren op het moment dat de nieuwe huurder er in trekt, kan dit toch niet zomaar geeist worden, of wel?