verwarming stuk

[email protected]
Topic Starter

verwarming stuk

#1 , 25 okt 2007 08:44

Wij huren sinds juli dit jaar een appartement. Sinds ongeveer een week hebben wij de verwarming aangezet (cv op mazout). Nu blijkt dat de chauffages op de bovenverdieping niet warm worden. Zijn deze kosten alsnog voor de huisbaas?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke

#2 , 25 okt 2007 13:14

Niet meteen een antwoord op je vraag, maar hebben jullie al eens geprobeerd om de buizen te 'ontluchten'? Ik ben geen jurist noch technieker; maar vaak is dat er de oorzaak van dat verdergelegen chauffages niet warm worden.
Laatst gewijzigd door dieke op 26 okt 2007 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.

[email protected]
Topic Starter

#3 , 25 okt 2007 13:18

Ik denk ook wel dat dit het probleem zou kunnen zijn, maar ons appartement is gelegen boven een bank en de installatie staat in de bank en aangezien zij daar aanwezig zijn als wij gaan werken zijn en als wij thuis zijn kunnen wij daar dus niet meer binnen. En zij hebben niet graag dat wij daar binnen komen.

Reclame

Leeka

#4 , 26 okt 2007 11:09

Ik denk ook wel dat dit het probleem zou kunnen zijn, maar ons appartement is gelegen boven een bank en de installatie staat in de bank en aangezien zij daar aanwezig zijn als wij gaan werken zijn en als wij thuis zijn kunnen wij daar dus niet meer binnen. En zij hebben niet graag dat wij daar binnen komen.
Buizen ontluchten doe je aan de verwarming zelf in je living, kamer,... Je hebt daar normaal gezien wel een 'sleutel' voor liggen hoor.

Rowan

#5 , 26 okt 2007 19:13

Ik huur sinds augustus een studio...

Begin deze maand wou ik de verwarming aansteken... die bleek stuk. Ik heb mijn huisbazen verwittigd.
In de tweede week was er tot twee maal toe een afspraak gemaakt met het bedrijf dat voor onze verwarming zorgt. Tot tweemaal toe zijn ze niet opgedaagd.
In week 3 is er dan een zelfstandige geweest. Die heeft de zaak opgelost... dachten we.
Toen we enkele dagen later de verwarming wilden aanzetten lukte dit niet (dat was vorige week donderdag). We hebben opnieuw de huisbaas gebeld, die wist me te vertellen dat de verdieping onder ons ook geen verwarming had en dat er daar vrijdag 20/10 iemand zou komen. die persoon zou bij ons dan ook een kijkje komen nemen. Echter, die persoon kon onze verwarming niet maken (het verdiep eronder wel). Er werd een nieuwe afspraak gemaakt op 27/10... vandaag dus... en rarara nog steeds geen verwarming.

Kortom, we hebben al meer dan drie weken geen verwarming. (We hebben wel een klein elektrisch vuurtje gekregen sinds één week... maar dit is niet voldoende om deze ruimte op temperatuur te krijgen).

Wat kan ik nu doen? Kan ik huurvermindering vragen? Zo ja, hoe begin ik daar dan aan.

Lex

#6 , 27 okt 2007 07:46

Wij huren sinds juli dit jaar een appartement. Sinds ongeveer een week hebben wij de verwarming aangezet (cv op mazout). Nu blijkt dat de chauffages op de bovenverdieping niet warm worden. Zijn deze kosten alsnog voor de huisbaas?
Zit er nog voldoende druk op? Mss, es wat water bijsteken?

Terug naar “Huren”