Een bijzonderheid is dat de verhuurder in het buitenland woont en zich dan ook heeft laten vertegenwoordigen door een verwante (staat ook als dusdanig vermeld in de huurovereenkomst enz). Ik neem aan dat ik het AS dan ook aan deze persoon moet richten?
Wat denken jullie van het onderstaande model? Is de verwijzing naar de niet-registratie en de bepaling daarrond in de huurovereenkomst expliciet genoeg?
Aangetekend en per gewone post
Bijlage: modelaanvraag tot vrijgave van de huurwaarborg
Plaats, XX/XX/2012
(huurder) Voornaam Naam
Straat
Postcode Woonplaats
(vertegenwoordiger) Voornaam Naam (vertegenwoordiger van verhuurder X)
Straat
Postcode Woonplaats
Geachte X,
Betreft: de huurovereenkomst van XX/XX/XXXX van het appartement, gelegen in de X (etage X) in XX, die bepaalt dat u de verhuurder vertegenwoordigt.
Overeenkomstig artikel 3 paragraaf 5 van de woninghuurwet, rekening houdend met artikel 2 van de bovengenoemde huurkomst en bij gebrek aan registratie van deze huurovereenkomst, zeg ik deze huurovereenkomst op met ingang van XX/XX/XXXX en met een opzeggingstermijn X kalenderdagen, die eindigt op XX/XX/XXXX.
Tegen het einde van de opzeggingstermijn overhandig ik u de sleutels en vraag ik uw schriftelijke akkoord voor de deblokkering van de huurwaarborg op de rekening X bij financiële instelling X. De modelaanvraag daartoe is toegevoegd als bijlage bij het huidige schrijven.
Hoogachtend,
(huurder) Naam Voornaam