Bij deze volgend probleem
Een pand dat ongeschikt werd verklaard met 5 kamers werd op 10 november 2011 terug geschikt verklaard.
De stad had me 2 jaar vrijstelling verleend doch wel 5 maal 650 euro aangerekend omdat ik op de lijst van de ongeschiktverklaarde woningen stond (de inschrijving erop was al voldoende om de heffing aan te rekenen volgens de bediende van het stad)
De vlaams gewest had me 4 jaar vrijstelling verleend en nooit een euro aangerekend.
Nog voor de 4 jaar om zijn, worden de kamers terug geschikt verklaard (9 controles gehad en telkens vonden ze iets anders om over te klagen , die niet werd aangemerkt door een eerdere controle waardoor de 15 punten snel gevonden werden).
Bij de ingave van de taks 2012 (dus voor iedereen die er woonde op 1/1/2012 student en niet-student ) konden op 5 weken ( van 10 november tot 31 december ) slechts 3 van de 5 kamers verhuurd worden, met 2 kamers was ik nog bezig om deze terug te bemeubelen en te herschilderen.
Toen ik de documenten afgaf, was er geen probleem dat slechts 3 kamers vermeld stonden. Nu op 8 november 2012 krijg ik een mail van een medewerker van stad met de bemerking: daar er in uw opgave slechts 3 kamers bewoond waren, wens ik nog de namen van de 2 overige bewoners te kennen. Indien deze student zijn, dient er nog €150 euro betaald te worden , indien het gaat om niet-studenten dan zal deze taks 2 maal €650 bedragen.
Als ik zeg dat deze lees stonden, vrees ik om leegstandtaks te moeten betalen , dus eveneens 2 maal €650
Wat zijn mijn opties?