#1 , 30 sep 2012 18:38
ik woon al sinds 2004 in een appartement, ik heb al iedere maand de 10de van de maand netjes mijn huur betaalt, als er een indexaanpassing was betaalde ik zonder problemen, maar nu volgt het probleem, mijn chauffage lekt in mijn slaapkamer, het water loopt er gewoon onderaan uit, de lasnaad is volledig doorroest, dus ik heb een mail gestuurd dat ik niet weiger van de huur te betalen maar dat ik zolang er niets wordt gedaan aan mijn chauffage dat ik de index niet aanpas, ik kreeg als antwoord dat de chauffage perfect werkte, een week na dat berichtje kreeg ik plots een brief in de bus, aangetekend, dat ik binnen zes maanden het pand moet verlaten, nochtans had ik in de mail vermeld dat moment mijn probleem opgelost werd ik onmiddellijk de index zou aanpassen en de verschuldigde index zou aanpassen. Kan dit zomaar ? ik heb toen ook gebeld naar de huisbaas, want eerst had ik contact met een soort agence, de huisbaas wist van niet anders dat ik weiger van huur betalen, en toen ik zei dat ik al altijd stipt de huur betaal heeft hij deze middag nog, op een zondag, een loodgieter laten komen , kan hij mij nu buiten smijten omdat ik een indexaanpassing van 12 euro niet betaal ? zelfs al weet hij dat ik dat onmiddellijk in orde breng bij herstelling ? ik heb ook overal schimmel, in de keuken heb ik geen warm water enz. maar verhuizen zou betekenen dat de huurprijs nog maar eens zal vermeerderd worden met 300 euro aangezien er waar ik woon geen app/ huizen staan onder de 700 euro , mvg